Tre veckor senare

Mina händelser under de tre senaste veckorna finns mer eller mindre dokumenterade i bloggen http://tig.blogg.se.

Tiden i Göteborg var fantastisk! Jag har träffat så många härliga människor och jag hoppas att många av dem kommer att vara mina vänner under en lång tid framöver.

Längtan till något annat har kommit tillbaka med en styrka som aldrig förr. Det är dags nu. Dags att flytta. Dags att göra något annat. Göteborg är en trevlig stad och jag skulle gärna flytta dit om det inte vore för att det låg så långt från det jag kallar hemma. Telias lokaler i Gårda var otroligt fina, men kanske försvinner man för mycket i mängden när man jobbar på ett sådant stort kontor?

Då återstår Stockholm. Det Stockholm jag älskar, och tröttnar på ibland. Norra Stockholm är att föredra. Det är närmare hem! Det hem jag aldrig kommer att vilja vara utan. Telia har sitt fäste i södra Stockholm, i Farsta. Vad är att föredra? Att dagligen pendla närmare tre mil, eller att pendla tre mil extra de gånger jag åker hem?

Ska jag köpa eller hyra? Ska jag vänta till räntorna stiger och priserna sjunker? Blir det så, eller stiger priserna bara ytterligare?

Om en vecka kommer A hem. Det känns väldigt skönt! Jag saknar honom jättemycket och känner mig förväntansfull inför fortsättningen av vårt förhållande. En nystart! Jag har nämnt mina flyttplaner för honom, och jag hoppas att han är redo att gå vidare tillsammans när han kommer hem från Frankrike (dit han åker efter att han kommit hem från Tunisien).

Anna - GRATTIS till jobbet! Det blir toppen! Jag är helt övertygad om det!

Kramar, Sofia

Khaled

Ganska häftigt att Rai-kungen dök upp under EM-invigningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback