En månad kvar

Min älskling skulle åka till sitt andra hemland och vara borta i en månad. Sen ändrades det, och han blir borta i lite mer än två månader. När han egentligen skulle ha kommit hem i söndags, så var det mer än en månad kvar till han verkligen kommer hem. Idag är det ganska exakt en månad kvar till han kommer hem. Saknaden är stor, från oss båda. Just nu har han inget annat val än att stanna kvar där. Det gör det lite lättare att acceptera den långa tiden ifrån varandra. Ord som ''Jag saknar dig.'' tröstar när det känns extra jobbigt. Dagtid försöker jag att inte tänka på tiden så mycket. Jag vet hela tiden att det dröjer innan vi får träffas igen, men dagtid så tränger jag undan de tankarna, och då och då tittar jag på honom på fotot på min dataskärm och ler inombords. Jag älskar honom så mycket!

I lägenheten har inte mycket hänt den här veckan. I början av veckan var jag dels jättetrött, dels så jobbade jag kvällar. Nu är det redan fredag och det som faktiskt har hänt i lägenheten är följande:

- Jag har rivit runt i diverse kartonger och säckar för att hitta kläder att ha på mig under veckan.
- Jag har flyttat alla kartonger i köket från ett ställe (under fönstret och mitt på golvet) till ett annat (efter en vägg där de inte står i vägen för snickaren så mycket).
- Jag har köpt två stolar på Tigerrose och ställt på ett lite tokigt ställe i köket i väntan på att jag röjt lagom i vardagsrummet så att de får plats där.
- Snickaren har lämnat bänkskivorna på tillsågning, limmat dit diskhon och limmat/skruvat bänkskivorna på plats.

Idag ska förhoppningsvis rörmokaren koppla in vatten och ny kran i köket, ny kran i badrummet, samt koppla in badkaret. Hoppas!!!! Det innebär att jag faktiskt kan bo där från och med i natt!

Ikväll så har jag och syrran bokat bastun mellan 18:30 och 21:30. Det ska bli såå härligt! Vi ska ta med oss lite vin dit också! Älskar att basta, även om jag inte står ut långa stunder i taget.

Imorgon så ska jag (och även syrran) jobba på julkonserten på Läkerol Arena. Det blev bestämt för några dagar sedan, så jag har inte ens kollat upp vilka artister som kommer att medverka. Skojjigt ska det bli i alla fall. Vi skulle få någon slags ersättning, ska bli roligt att se vad det blir för något!

På söndag så ska vi, tro det eller ej, ut i skogen och plocka svamp! Får se om det finns några svampar, men enligt rykten så ska det vara gott om både gula kantareller och trattkantareller, trots att det är i mitten av december. :)


Kommentarer
Postat av: AnnaSv

Hej vännen! Har inte tittat in hos dig på läääänge. Hoppas du mår bra och att lägenheten kommer i ordning snart. Du är såååå duktig!!!

Kram,
Anna

2006-12-18 @ 15:17:25
Postat av: hannastina

Kantareller den här tiden på året? Oj! Det är verkligen dags att tänka på det där med växthuseffekten lite mer...

Postat av: Caroline

Hittade ni några kantareller?

2006-12-22 @ 08:24:15
URL: http://caroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback