Totalt slut

Två dagars intensivt renoverande har satt sina spår i form av en helstel och ond kropp, trötta ben och diverse småsår.

Mamma är här och hjälper mig och fast än vi har jobbat på som bara den, så är det massor kvar att göra!

Det som är gjort:

Sovrum, tapeten slipades, taket målades. Sen märkte jag att tapeten under satt ganska löst och alltså borde rivas... Sagt och gjort. Slipningen var helt i onödan eftersom all tapet måste rivas istället. Vi började 08:40, gjorde paus 11:30 då jag åkte hem och duschade och mamma gick till syrran och duschade. Sen åkte vi till Läkerol Arena och satt i Loge 10 och fick (efter lite strul) mycket god mat och en ganska trevlig hockeymatch (förutom domaren som tog lite vad som helst som utvisning och släppte en hel massa som borde ha varit utvisning). Vi fortsatte i lägenheten vid 19:00 och höll på till 00:30 på natten (med tapetrivning).

Idag vaknade vi 8:45 och åkte till lägenheten vid 9:30. Förutom en kort paus för att åka till ÖB o handla lite nödvändigheter, samt ett kortare matuppehåll, så har vi hållt på konstant fram till strax före 00:00. Vi har hunnit med att sätta upp Easy Cover i sovrummet (tog lång tid), målat tak i köket, rivit tapet i vardagsrummet, satt upp lite Easy Cover i köket (ovanför där köksskåpen ska vara).

Det är MASSOR kvar att göra!!! Jag ska ringa jobbet imorgon och kolla om jag kan få ledigt onsdag och torsdag också. Jag tror tyvärr inte att jag kommer att hinna annars. Jag förstår ju att allt inte kan bli klart, men som det är nu så går det inte att bo där, och det måste jag göra från och med söndag.

Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: hannastinana

Jag förstår att det är stressigt, men ni verkar ju ha kommit långt ändå. Tur att du har en snäll mamma som kan hjälpa till. Och det är ju alltid roligare att pyssla när man har sällskap.

Postat av: ewa

Bra jobbat! Sen blir det extra roligt när du flyttat in och allt är klart o du sitter där o tänker hur du kämpade med slit svett o tårar.

2006-12-04 @ 20:52:18
Postat av: Carro

Ca 10 min tar det att ladda ner typ prision break eller liknande :)
Lycka till med renoveringen

2006-12-04 @ 20:54:58
URL: http://caroline.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh, så glad jag blev över era kommentarer! Har just kommit hem från ännu en lååååång dag i lägenheten. Det känns som att jag aldrig kommer att bli klar.... Nu är i alla fall all easy cover klar (=sovrum och vardagsrum), plus att jag har målat första lagret i sovrummet. Har inte fotat just nåt idag - glömt, men igår o i förrgår tog jag iaf nåt foto som kommer så småningom.

Orkar inte skriva nån blogg idag, så det får räcka med denna kommentar.

Kram, Sofia

ps, carro - tack!! 10 min kan till och med jag vänta (eller typ 20 då, eftersom jag ju kommer att få max 8). :D

2006-12-04 @ 23:18:21
URL: http://tunisien.blogg.se
Postat av: Micke

Här sitter jag o väntar på felanmälan och passar på och skriva lite.
Vet ju hur det är att renovera och hur mkt energi som går åt. Men tillslut är det en underbar känsla att bara sitta där och njuta av vägar, golv och tak.

Lycka till!

2006-12-05 @ 08:31:08
Postat av: Micke

Eller heter det väggar måntro :) :) :)

2006-12-05 @ 08:31:44
Postat av: hannastina

Var har Sofia tagit vägen? Har hon lämnat oss trots att vi kommenterat så snällt på sistone? Eller har hon renoverat upp all energi hon har? Eller spikat fast sig någon stans så hon inte kommer loss? ;)

2006-12-09 @ 23:24:44
URL: http://hannastina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback