Jag - en varulv?

Igår kväll var jag ganska trött. Jag sa till A vid elvatiden att jag skulle gå och sova. Han som mer eller mindre sovit från 10 kvällen innan till tre på dagen igår (nåja, förutom ett uppehåll mellan fem o åtta på morgonen då han sa sig vara vaken) var inte trött då jag ville gå och sova. Hur som helst så blev jag kvar uppe en stund. Jag diskade och plockade undan lite i köket.

Vid tolvtiden kom jag till sängs och A satt kvar i vardagsrummet och såg på tv. Jag somnade snabbt men vaknade igen efter en halvtimme. Sen kunde jag INTE sova! Jag låg och vred och vände mig fram till efter sju på morgonen, då jag somnade och sov som en stock, ända till 9:30 då klockan ringde.

Jag var halvt död! Jag ringde min chef och frågade om jag kunde få ta en halvdag. Vi har fyra halvdagar per år att nyttja, som andra har halvdagar normalt (tex skärtorsdag, dag före julafton etc). Det fanns egentligen inte utrymme i schemat, men han förstod allvaret och godkände det. Jag lade mig för att sova igen, somnade inte. A gick hem vid tiotiden och då hade jag flyttat ut i soffan för att försöka sova där istället.

Jag slumrade bara till kortare stunder, men jag vilade i alla fall fram till jag behövde gå till jobbet.

Nu hoppas jag på en god natts sömn, ska gå och sova nu, väck mig inte! :D

Kramar, Sofia

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Fy va jobbigt det är när man inte kan sova.... Hoppas du fått mer sömn inatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback