Munnen blöder

Jag har haft problem med en visdomstand ett tag nu. För kanske en månad sen (eller två) var jag och spolade tanden och sen var det okej ett tag. För ca en vecka sedan började det göra ont och smaka var i munnen igen. Jag ringde i onsdags och fick en inklämd tid till tandläkaren idag. Efter lite tittande på tanden så bestämde sig tandläkaren för att det var lika bra att dra ut den med en gång. Jag fick flera bedövningssprutor men ändå så gjorde det rejält ont. Jag har tack och lov en jättebra och tålmodig tandläkare, och till slut gav tanden med sig. Han sa att den satt betydligt hårdare än vad han trodde.

När tanden släppte, så släppte även mina spänningar och tårarna kom. All stress rann av mig och långsamt så sänktes pulsen och andningen blev lugnare. Nu sitter jag här och önskar att bedövningen inte ska släppa. Det kommer troligast att göra rejält ont och det kan tyvärr vara tveksamt om jag kan jobba imorgon. Jag hoppas att jag i alla fall är så pass okej att jag kan sitta med mail på jobbet, för jag har inte lust att ta en sjukdag.

Kramar, Sofia

Kommentarer
Postat av: Anna aka Lightfish :)

Hej tjejen!
Jag har ju oxå varit tvungen att dra ut en visdomstand, vill inte skrämma dig men det gör rejält ont när bedövningen släppt. Jag fick rådet av min tandläkare att ta smärtstillande varje 1½ timme...visserligen bara Ipren men det hjälpte. Kram Anna

2006-02-03 @ 17:32:11
Postat av: AnnaSv

usch, usch, usch... Stackars dig, vännen!!! Hade jag bott liiiiite närmare hade jag kommit över med mina citodon som jag har kvar sedan jag bröt armen. Fast då kanske du skulle somnat framför datorskärmen på jobbet. ;-)

Hoppas du inte får alltför ont och se till att du tar smärtlindrande kontinuerligt.

Kraaaam

Postat av: Hanna-Stina

Åh stackare! Att gå till tandläkaren är verkligen det värsta och att dra ut en visdomstand ännu värre. Jag instämmer med kommentarerna ovan: se till att ta smärtlinding regelbundet. Och unna dig något lite lyxigt nu när du varit så duktig! Kram!

2006-02-03 @ 20:53:43
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Fy sjutton för tandläkare!!! Tack o lov så har jag sluppit besvärliga visdomständer...
Krya på dig kramar fr mig

2006-02-04 @ 08:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback