Nu har det börjat

Idag var första dagen på jazzdansen. Jag hade nog den sämsta tänkbara uppladdningen! Igår var A hos mig och vi skulle laga mat och se på Prison Break. A kom på den geniala idén att koppla datorn till tv'n! Det behövdes bara en kabel så skulle det vara fixat! Visst, sagt och gjort, jag åker till Claes Ohlsson för att köpa rätt kabel och hittade dessutom en ny våg. Hemma igen så bar jag in datorn och den externa hårddisken till sovrummet och började koppla datorn till tv'n. Så långt inga problem! Databilden visades på tv'n, men däremot visades inte filmen på tv'n utan bara i datorn.

Jag letade och letade efter numret till hem-pcsupporten men till slut så ringde jag hotline-numret till kundtjänst och kom turligt nog till D på mobila kundtjänsten. Han hade koll på numret till supporten och tipsade också lite om mitt data-tvproblem.

Supporten försökte hjälpa mig i 45 minuter, men när det inte lyckades med att få över filmen från data till tv så sa han att det var fel sorts kabel. Man skulle minsann inte ha en scartkabel i ena änden, utan en scartadapter där man kopplade i tre kablar i. Hmm, även om jag förklarade att den kabel jag hade var en sån, bara det att den var färdigbyggd, så hjälpte det inte! Jag förstår såklart att han ville bli av med mig eftersom han inte lyckades hitta någon lösning.

Medan jag pratade med supporten så fixade A maten. Tigorräkor i vitlöksdoftande tomatsås, jättegott!

När det inte fungerade att se på datan genom tv'n, så bar jag in alla högtalargrejjer till vardagsrummet tillsammans med datorn o externa hårddisken. Knappt tio minuter senare var inkopplingen klar och vi kunde se på datorn och dessutom ha bra ljud!

Vi såg avsnitt efter avsnitt efter avsnitt, när vi hade sett alla tretton som har släppts så var klockan halvfyra på natten/morgonen. Innan jag somnade hade klockan hunnit bli strax efter fyra. Klockan ringde kvart i elva, för jag hade tid för att fixa naglarna klockan tolv. Jag gick dit på tom mage och med alldeles för lite sömn, igen. (Jag skrev om natt sex... det har fortsatt alltså.) Naglarna tog lite mer än tre timmar att fixa. Jag blev i alla fall nöjd och det är huvudsaken!

När jag kom hem så åt jag frukost! :-D Sen så pratade och A om allt möjligt innan det blev dags att skjutsa hem honom för att hinna till dansen.

Det var lite jobbigt att komma dit helt ensam, men det verkar vara en jättetrevlig dansstudio och inte såna där konstiga blickar som jag hatar. Åtminstone en tjej till kom dit helt själv, och henne hamnade jag närmast. Beviset på att jag är ganska otränad kom när jag inte orkade genomföra en av styrkeövningarna. Det var ju fler än jag som ''gav upp'', men det gick liksom inte att göra så som instruktören gjorde. Jag är helt enkelt för klen i mage, rygg o ben! Armövningarna gick bättre och halvvägs hängde jag med, sen kom mjölksyran och jag fick skaka armarna lite för att orka fortsätta.

Jag har aldrig dansat jazzdans tidigare, eller nån annan dans för den delen, förutom kanske 5-6 lektioner i hiphop när jag var i fjorton-femton års åldern. Men förutom att jag har svårt med koordinationen, styrkan, smidigheten och hållningen så var det riktigt riktigt roligt!! Kanske borde jag dock ha valt latinamerikansk dans? :-D

Klockan har redan passerat tolv och för att inte göra detta till ännu en natt i ordningen med för lite sömn, så ska jag gå och sova nu. Morgondagen har ett tandläkarbesök på agendan. Jag gissar att den onda tanden måste dras snarare än jag hoppats på - dock inte imorgon.

Kramar, Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback