Biffstroganoff

Dagens höjdpunkt är biffstroganoff med mos från McGills! Ja, egentligen är det såklart biffstroganoff med ris som serveras, men eftersom den andra rätten är stekt strömming med potatismos, så kommer jag att be att få mos till stroganoffen. Jag och en kollega åt det för kanske en månad sedan och sedan dess har vi väntat på att rätten skulle dyka upp på menyn igen.

Så till dagens irritationsämne. Vi är fyra personer nere i hörnet där jag sitter som jobbar tidigt idag. De andra tre har lunch klockan elva och jag har halvtolv. Jag gick till schemaläggaren för att fråga om jag också kunde ta lunch elva, så att jag och G kunde gå tillsammans till McGills och hämta mat. Njaaa, då kan du byta lunch med A-L isåfall, blev svaret. Okej, så då ska A-L äta ensam istället? Nääe, ingen bra lösning! Sånt där är så irriterande!! VAD gör en liten halvtimme?! Istället kommer jag förmodligen att jobba dåligt fram till lunch i ren protest! Visst, jag VET att det är ett pressat schema, men man måste också se till det humanitära, inte bara siffror siffror siffror.

Gårdagskvällen blev inte som den var planerad. Egentligen skulle jag tvätta, men jag kände direkt efter massagen att jag inte skulle orka. Jag bokade om tiden till den 20:e någongång och kör min tvätt i A's tvättstuga på söndag, när jag ändå ska tvätta åt honom. För att nu ingen ska tro att han inte är kapabel till att tvätta sin egen tvätt, så vill jag förtydliga att jag hjälper honom att tvätta nu när han har brutit benet.
Istället för att tvätta så åkte jag och syrran till ICA Maxi för att handla. Jag skulle egentligen bara köpa mjölk och bröd, men naturligtvis blev det mer än så. Jag skulle behöva storhandla och börja laga min egen mat istället för att köpa matlåda varje dag, men jag orkar inte. Någongång, snart, ska jag börja laga mat igen.

Kram, Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback