Bio och fika

Ikväll ska jag och en kompis gå på bio! Vi ska se ''Rykter går'' med bland annat Jennifer Aniston. Innan bion börjar ska vi hinna med en fika också! Den största anledningen till att vi går på bio nu är att vi båda har biocheckar som är på väg att förfalla. Jag hade två stycken kvar och L hade en. Jag tänkte att jag kanske kunde ge bort en biocheck i kön, men så pratade jag med kollega M här på jobbet som också skulle gå på bio ikväll. Naturligtvis gav jag min överblivna biocheck till honom!

Igår såg jag Prison Break som vanligt! Det slutade ju så otroligt vansinnigt spännande så jag var tvungen att se några fler avsnitt som lämpligt nog fanns att tillgå! Den serien är verkligen hur bra som helst och man sitter ju på helspänn hela tiden! Dessutom måste jag försöka se lite O.C-avsnitt, för det var länge sedan nu.

Jag har lediga dagar torsdag-fredag i denna vecka och då måste jag försöka få lite ordning i datarummet. Jag måste försöka koppla in högtalarna också, så jag kan ha något liknande normal volym när jag tittar på mina serier vid datorn. Just nu har jag maxvolym och har ändå svårt att höra vad som sägs.

Diskussionen om karikatyrbilderna av Profeten Mohammed har verkligen blossat upp! Jag tycker att bojkott är helt rätt recept, men föraktar allt typer av terrorhot/terrordåd. Det jag förvånas över är ju att de här bilderna inte verkar ha publicerats nu de senaste dagarna utan för flera månader sedan. Konstigt att det inte har uppmärksammats så här starkt förrän nu.

Kramar, Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback