En bra avslutning

Hela helgen var förvisso bra, men avslutningen blev bättre än helgens början.

Igår väcktes jag av telefonen strax efter klockan tio. Det var min kompis A som undrade om jag fortfarande var sugen på fikadejten! Självklart! Vi bestämde att ses på stan klockan ett ungefär.

Mina städplaner gick ännu en gång om intet. Jag hade faktiskt tänkt hinna med att bära upp lite saker till vinden och till garaget på söndagförmiddag, men det var ju innan jag sov bort halva förmiddagen. Istället gick jag till datorn och surfade lite och sen gjorde jag i ordning frukost och gick till soffan för att se Super-G! Vilka hemska resultat! Anja, som ju hade vunnit lätt, körde ur alldeles på slutet. Urkörningen såg ungefär likadan ut som den i lördagens störtlopp. Trist och bittert! Hon hade som sagt minst sagt segervittring.

Sen väntade jag på att Nike Bent skulle köra. Det såg bra ut även för henne och även om hon låg lite efter Janica vid mellantiden så hade hon ju chans på en bra placering. Då händer det! Hon körde ur på samma ställe som Anja! Hur kan sådant hända?! Det får ju bara inte hända!! Jessica Lindell Vikarby körde in på 25:e plats och det var ju en klen tröst till de båda uråkningarna.

Sen såg jag slutet på damernas jaktstart i skidskytte och Anna-Karin ledde när jag började titta men rasade till en femteplats på grund av två bom i sista stående skyttet.

Efter all sport så fick jag skynda mig jättemycket för att hinna till stan till ett. Ca tio i ett (när jag ännu inte var riktigt klar) så ringde A och sa att jag inte behövde skynda mig, för hon stog i en milslång kö inne på P.o.P. Jag var i alla fall på stan till strax efter ett, men fick leta parkering i närmare tio minuter. Väl på stan så gick vi runt i en massa affärer innan det var dags för lite mat. Vi åt en varsin varm macka på Flanör och det är absolut dom godaste varma mackor som finns! Tiden rusade iväg och ca tio i fyra gick jag till bilen för att åka hem till A och tvätta.

Jag hade helt otroligt mycket tvätt och även om inte A hade så mycket tvätt så blev det en hel del tillsammans. Tvätten hann med nöd och näppe bli torr till sju då tiden var slut. Efter tvättstugan så åt vi mat. En kompis till A kom dit och lagade mat (det är till att ha det bra när man är hemma med brutet ben). Lamm i tomatsås med pumpa och kikärtor bland annat och ångkokt ris. Jättegott! Strax därpå gick kompisen hem och då började jag och A se på film. Vi såg ''Batman Begins'' och det var en helt okej film! Jag känner inte riktigt till Batman-storyn, har aldrig läst några Batmanserietidningar, men nu fick man ju storyn från början så att säga. Eftersom att jag hade fullt sjå att hålla mig vaken hela filmen, så somnade jag inte så långt efter att den var slut.

A såg en till film efter och vid kvart över två vaknade jag av att han bytte film igen. Jag vet inte riktigt när han somnade, men han sov i alla fall när jag gick till jobbet.

En ny vecka väntar. Jag måste försöka göra något mer än att jobba och se på tv.

Måndag: Röja diskbänken och se till att den är skinande blank.
Tisdag: Bära upp gamla köksbordet och stolarna till vindsförrådet, samt ta julsakerna till garaget.
Onsdag: Röja i klädkammaren...
Torsdag: ...ta hand om all ren tvätt och lägga den där den ska vara.
Fredag: Ha tvättstugan
Lördag: Iiiiiiiingenting, för då ska jag åka till Leksand på hockey och sen ska jag till Falun på fest.
Söndag: Kommer hem från Falun och är bakis resten av kvällen.

Jag bockar av dag för dag...

19:12

Oh, My... det är ju Svenska Idrottsgalan ikväll, hur ska jag då hinna med mina sysslor? Dom som känner mig vet ju att idrott (att se på, hehe) går före allt!

Kramar, Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback