En ny vecka

Snart börjar en helt ny vecka. Veckan som snart är över blev lite förlorad på grund av att jag var sjuk i tre dagar, men nu är det dags att ta nya tag.

Jag mådde i alla fall bättre i fredags, även om jag var väldigt trött. Magsjuka suger verkligen all energi! Jag hörde att flera varit drabbade av samma magsjuka som jag, diarré i några dagar och väldig trötthet. I lördags bestämde jag mig för att följa med på hockeyresan till Leksand. Det var en jättetrevlig resa med Brynäsvinst, 3-0!

Jag hade glömt att säga till att jag inte åt fläsk och även om vi bjöds på buffé så innehöll precis allting fläsk. Jag frågade om dom möjligen hade något fläskfritt och jag erbjöds då biffstroganoff. När maten kom ut så såg det inte alls ut som stroganoff utan någon slags pastasås. Jag frågade om ''biffstroganoffen'' verkligen inte innehöll fläskkött och servitrisen mumlade lite att ''jooo, det gjorde den nog''. Hon gick ut med maten och när alla hade ätit klart så fick jag i alla fall en jättefin biff med rödvinssås, grönsaker och stekt klyftpotatis. Maten var god, och även om vi hade gott om tid på oss, så kastade jag i mig maten.

I bussen hade vi en tävling med 20 kr i insats om slutresultat samt resultat efter två perioder. Jag tippade 1-3 och 0-2 efter två perioder. Vi hade också en annan tävling med första målgörare, sista målgörare och första utvisade spelare, för Brynäs. Eftersom ''reseledaren'' inte verkade helt ''med i matchen'' utan kanske hade fått lite innanför västen (som alla andra) så tog jag det säkra före det osäkra och förde ''protokoll''.  Det visade sig vara ett smart drag, för ''reseledaren'' hängde bara med till första målet, som kom 2:41 in i första perioden. Ingen hade tippat rätt slutresultat, så då går pengarna (närmare 800 kr) till ungdomsverksamheten i Brynäs IF.
Det var bara jag som hade tippat Sjödin som första målgörare och då fick jag välja pris mellan en keps, en t-shirt och en halsduk. Jag valde halsduken. Som sista målgörare hade jag också tippat rätt, Molin, men det var det flera som hade gjort så då blev det lottning. Jag skulle ha vunnit även då, men det var ju ''fusk'' så det lottades om. Två hade gissat rätt på första utvisade spelare, så även där blev det lottning. Jag fick tack för att ha varit en ypperlig sekreterare, nej, ''min gulliga sekreterare'' var det. :-)

På riks80 utanför Storvik så fick bussen panikbromsa och veja rejält. Hela bussen krängde och jag var övertygad om att vi skulle välta, krocka, ja, åtminstone köra av vägen, men på något sätt så höll vi oss kvar på vägen och fortsatte resan mot Gävle. Jag tror att dom flesta var för berusade för att riktigt förstå vad som höll på att hända. Någon sa att det stod en bil på sidan av vägen, så jag vet inte om det kanske var den som bussen fick veja för. Läskigt var det i alla fall.

När vi kom tillbaka till Gävle så gick vi som jobbar i ''vipen'', plus ''reseledaren'' till Heartbreak för att äta. De flesta skulle stanna där sen, men jag tänkte bara följa med och äta. Jag gick därifrån vid halvtio ungefär för att gå hem till A. Jag var jättetrött och det kändes att man varit igång en hel dag, speciellt eftersom det var första dagen efter jag var sjuk. Både jag och A somnade tidigt och jag tror att vi sov ca elva timmar i natt.

Vi låg kvar i sängen ganska länge, gick bara upp en sväng för att äta frukost. Vid halvtretiden så åkte jag till Willys för att handla lite mat åt A. Han orkade inte följa med och jag förstår honom. Sist när vi var på Willys så var han ju helt svettig när vi kommit längst in i affären och då hade han ju lika lång väg tillbaka också. När jag kom tillbaka till A så hade han fått besök av en kille som jag inte träffat tidigare. Jag kände att dom kunde få prata i fred, så jag åkte hem för att se slalomen och sedan var tanken att jag skulle åka tillbaka till A för att se matchen mellan Tunisien och Zambia. Vi var båda ganska säkra på att matchen började fem, men av en händelse kollade jag tv.nu vid 16:17 och såg att matchen hade börjat två minuter tidigare. Jag ringde A som snabbt bytte kanal och så bestämde jag mig för att inte åka dit och se matchen. Jag tänket ju se den här hemma, men tröttheten tog överhanden och jag somnade och sov i närmare två timmar.

Nu i kväll har jag sett dramafilmen på femman. Sannskildring om en lärare, Mr Clark, och händelser ur hans liv. Gripande film, med Matthew Perry i huvudrollen.

Nu ska jag antingen äta något eller gå direkt till sängen och sova.

Kramar, Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback