Gympass

Det visade sig att besöket på Willys var i det närmaste som ett gympass för min käre A! Han skuttade runt på ett ben så gott han kunde, men när vi kom till osten orkade han inte hoppa runt längre. Jag sprang runt och hämtade kyckling med mera i frysdiskarna och han vilade sig mot en av frysarna. Läskigt hur fort både kondition och muskler försvinner när man inte utövar någon sorts fysisk aktivitet på ett tag.

Nu är hans kyl fylld för ett tag igen och han kan återigen sitta stilla i hemmets lugna vrå.

Igår såg jag en film innan jag skulle sova, det var "Just like heaven" med bland annat Reese Witherspoon. Det var en film som inte alls var som jag hade tänkt mig! Den var riktigt bra tycker jag, trodde att den skulle vara mycket mer lättsam än den faktiskt var.

Idag hade jag sovmorgon men vaknade ändå med ett ryck och känslan av att jag hade sovit över. Jag sov i alla fall till strax efter nio, så det var ju helt okej! Inte lika roligt att behöva jobba till 20:45 en fredag, men det går.

Funderar på att läsa lite på FLYlady-sidan... det är nån slags städsite som jag har blivit rekommenderad att läsa. Jag är en slarver som hatar att städa och är expert på att stöka till! Läste lite där förut och minns att det stod typ ''lever du i CHAOS'' (sidan är på engelska), med förklaringen ''Can't Have Anyone Over Syndrome''. Japp, det är jag i ett nötskal det! Så, jag ska nog trotsa min slöhet och läsa lite på den där sidan (tycker att det är jobbigt att läsa på engelska, även om jag förstår så tar det ju längre tid än när man läser på svenska).

23:12
Hamnade framför datorn när jag kom hem och här sitter jag kvar. Jag ska eventuellt se en film lite senare, om jag inte somnar istället och ser den imorgon.

Planerna för morgondagen är som följer:
-Sova ut
-Kliva upp, äta frukost
-Städa lägenheten
-Försöka få ordning i klädkammaren
-Rensa ut alla kläder jag inte vill ha kvar
-Avgöra vad som ska till insamling direkt och vad som ska läggas ut på Tradera
-Åka till A
-Sova hos A

Ehum, vi får se hur mkt som verkligen blir gjort. Jag vet att iaf sova ut, äta frukost, åka till A, sova till A troligast blir av, det andra är jag lite tveksam till! :-)

Kramar, Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback