Jag vill bara sova

Fyra nätter på raken har sömnen varit minst sagt dålig. Först har jag inte kunnat somna i tid, utan jag har legat och vridit och vänt på mig i flera timmar innan jag av ren utmattning har fallit in i en orolig sömn. Igår trodde jag att det skulle gå bättre att sova, för dels var jag trött, dels hade jag A hos mig. Men inte då! Jag somnade inte förrän vid tre någon gång och sov otroligt oroligt och vaknade flera gånger. Jag var långt ifrån utsövd när klockan ringde vid nio i morse.

Det har i alla fall gått ganska bra att jobba idag. Jag har inte fått så mycket gjort på grund av ständigt återkommande avbrott. Men men, vad vore arbetet om man inte kunde prata lite emellanåt.

I fredags jobbade jag till kvart över nio och sen åkte jag hem och såg lite på tv. Sen ringde A och så åkte jag och hämtade honom. Vi somnade inte förrän efter klockan tre på natten och jag var tvungen att vakna ganska tidigt på lördagen för jag skulle jobba på Gavlerinken. Brynäs vann matchen efter förlängning. Skönt med vinst, men trist att dom inte vann under ordinarie matchtid. Det var ganska kaosartat att jobba på grund av att merparten av ca 500 festdeltagare vägrade inse att dom inte fick komma in i VIP-restaurangen eftersom dom inte hade VIP-biljetter.

På kvällen var jag förbi hemma hos A men eftersom vi båda var så trötta att vi knapt kunde hålla ögonen öppna, så åkte jag hem ganska tidigt. Väl hemma kunde jag inte sova utan kom in i någon andra andning och var återigen vaken halva natten.

Igår, söndag, hade jag klockan på 9:35 för att se storslalomen och jag vaknade men kände mig inte alls utvilad. Efter andra åket så åkte jag till jobbet för att jobba lite övertid. Jag hade tänkt jobba 4-5 timmar, men orkade inte mer än 2,5 timme. Jag lade mig och sov i två timmar när jag kom hem och vaknade av att A ringde och frågade om jag ville komma hem till honom. Jag tyckte att det lät bra, men sa att jag gärna åker hem till mig och sover. Sagt och gjort så var vi hemma hos mig strax innan nio och såg merparten av Terminator 3. Helt okej film faktiskt, trots att den är så overklig.

Efter lite kvällsfika i form av mackor och thé så gick vi och lade oss. A ville se en till film men jag kände att jag behövde sova. När filmen var slut hade jag ännu inte somnat, utan gick upp och satte i ytterligare en film till A. Jag måste ha somnat till då i alla fall, för sen vaknade jag av att A låg och snarkade. :-) Efter lite buffande och muttrande så slutade han i alla fall snarka och jag somnade så småningom. Sen har jag vaknat minst två gånger till för att gå på toa. Som sagt, jag var inte så pigg när klockan ringde i morse.

Ikväll slutar jag 19:15. Eventuellt ska en jobbarkompis låna min bil då, för han ska flytta ikväll. Jag ska först gå till A och hämta bilen och eventuellt lämna den hos jobbarkompisen då. Sen ska jag hem, lägga mig i soffan, ligga kvar där till Prison Break är slut och sen ska jag förflytta mig till sängen för att sova fortast möjligt.

Kramar, Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback