Man håller tyst eller spelar!

Vid något tillfälle på jobbet idag så diskuterade vi kvällens Brynäsmatch. Vad säger jag, jo, ''hoppas det blir 6-0 eller nåt sånt''. ''Nja'', sa den jag pratade med, ''det blir nog en jämn match''. Jaha, vad händer? Jo, det blir 6-0! Hade jag satsat en tjuga på det resultatet så hade jag nog varit en ganska rik flicka nu. Så rik att jag kanske kunde ha betalat åtminstone handpenningen på min önskade flygbiljett.

Idag på jobbet fick vi veta lite mer om det nya bonussystemet. Det såg mer ut som förr, och det var bättre förr! Det vill säga att man såg fler likheter med ett numer flera år gammalt bonussystem än med det nuvarande. Vi har ännu inte fått veta vilka produkter som blir bonusgrundande och heller inte våra mål. Men, det såg bra ut det vi fick se i alla fall.

Nu  har jag kommit många steg närmare ett besök till mitt älskade Tunisien i sommar. För första gången någonsin i mitt drygt trettioåriga liv funderar jag på att åka ensam! Ja, mer än funderar, jag planerar att göra det! Flygbiljett blir troligast med Apollo. Dom har klart bäst flygtider vilket gör att man får nästan åtta dagar på plats på enveckas resorna. Jämför det med Deturs usla flygtider där man får ca sex dagar på plats. Naturligtvis vill jag bo på det fantastiska Hotel Kaiser! Där bodde jag i höstas tillsammans med Caroline (
http://caroline.blogg.se ) och det var ett jättetrevligt hotell! Att bo på ett hotell där jag har bott tidigare skulle göra att jag kände mig "hemma". Dessutom vet man vad man får! Skulle jag välja Apollo's lågprisalternativ, Karawan, så vet jag nästan innan att jag skulle bli besviken. Vi var förbi där i ett par olika ärenden och fick inget vidare bra intryck av hotellet. Visst, det har ett kanonbra läge, men läget är inte allt.

Att A är helt positiv till min idé att resa ensam gör mig otroligt mycket säkrare! Hade han reagerat med ''oj, ska du åka själv? Tror du att det blir bra? Det blir nog väldigt jobbigt som ensam tjej...'' ja, då hade jag kanske ångrat hela grejjen. Men i och med att han reagerade ''Jaa, varför inte? Du känner ju till Tunisien och hittar i Sousse, det blir säkert jätteroligt!'', så känns det ''säkert'' att åka! Dessutom har jag ju A's kusin R där, som jag alltid kan vända mig till! Plus att jag litar på att A i Monastir också skulle kunna ge en hjälpande hand om jag hamnade i trubbel! A i Monastir (om du läser här), vi måste ta en cafétur och mumsa tårtbitar!

Klockan har redan passerat tio. Jag kom hem från hockeyn senare än vanligt på grund av att matchen blev förskjuten i tjugo minuter till följd av att en linjeman blivit sjuk och fått lämna återbud. Jag börjar inte förrän 12:45 imorgon, så jag funderar på om jag ska se en film, ta ett bad eller gå och lägga mig och läsa lite i ''Änglar och Demoner''.

Kramar, Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback