Samma som igår

Jag är hemma från jobbet idag också! Magen krånglar fortfarande och det är ju dumt att gå tillbaka till jobbet en dag för tidigt. Jag känner mig helt febrig och ''slut'' också, men jag har i alla fall ingen feber, eller så är min termometer trasig. Jag vet att när jag köpte den så stod det att den håller i fem år, och det är mer än tio år sedan jag köpte den. Men, ibland kan jag känna mig helfebrig och sen så är man det inte i alla fall. Hur som helst så ska jag ta det lugnt idag, för att förhoppningsvis känna mig pigg och orka jobba imorgon.

Ja, det har inte blivit mer ''sysslor'' gjorda... typiskt! Får väl ta igen det i nästa vecka eller något.

23:13

Ibland skriver jag dagbok på ett community som jag är medlem i, det har jag gjort idag och kopierar in samma text här.

För ca två år sedan drabbades jag av vinterkräksjukan. Det var det absolut värsta jag har varit med om i hela mitt liv. I en hel vecka kräktes jag konstant, hade fruktansvärda smärtor i hela kroppen och skyhög feber. Jag har ALDRIG mått så dåligt, vare sig före eller efter. Jag var helt övertygad om att jag inte skulle överleva. Tack o lov hade jag A till min hjälp. Han blev ju skrämd, för han har aldrig någonsin haft magsjuka och visste inte riktigt vad det var. Jag minns att han kom in med mat till mig och var oförstående när jag sa att man inte kan äta, utan måste rensa magen helt. Han ville bara att jag skulle få energi så jag kunde bli frisk.
En natt vaknade jag av att han lyfte upp mig ur badet. Jag hade gått upp på natten och tappat upp ett varmt bad för att kanske mildra smärtorna något. Jag vet faktiskt inte om jag bara somnade eller svimmade, men tur var det att han vaknade och lyfte upp mig!


Nu är jag dålig igen... denna gång har jag i alla fall ''bara'' haft diarré och hemska magkniper. Mamma sa att vinterkräksjukan är i full gång och att man tydligen kan drabbas på olika sätt. Även om jag mår dåligt nu, så är jag inte på långa vägar lika sjuk som för två år sedan. Dagtid har jag kännt mig riktigt pigg, i alla fall när jag har legat i soffan. Men sen mot kvällen, kanske efter att jag ätit något, så har det satt igång i full kraft igen. Jag orkar inte... jag vill bara vara frisk! Jag ska ju på hockey på lördag och på fest i Falun efteråt! Som det ser ut nu så blir det nog varken eller, men jag håller tummarna och hoppas på tillfriskning!


Håll er borta från vinterkräksjukan om ni kan!


Nu ska jag försöka sova för natten...

Kramar, Sofia


Kommentarer
Postat av: Hanna

Krya på dig! Och ha inte dåligt samvete över dina "sysslor", för när man är sjuk ska man nämligen vila så man blir frisk. Sysslor kan man göra en annan dag. *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback