Fyra timmar

Dagen idag blir en jobbig dag. Det känner jag redan nu. Men även om det blir en jobbig dag, så behöver det inte bli en dålig dag. Anledningen till att det kommer att bli en jobbig dag är att jag bara sov fyra timmar inatt, sammanlagt. Jag sov inte ens fyra timmar i sträck, för jag vaknade halvfem av att min mobil ringde. Det var min älskling som ringde och sa att han hade kommit fram och höll på att checka in väskorna. Han var hörbart nervös och i det läget hade jag kunnat ge vad som helst för att få krama honom ännu en gång.

Det känns så bra nu. Vi har pratat massor på så kort tid. Känslorna finns där. Min teori verkar stämma till viss del.

- Du behöver bara bestämma dig, så kan du få allt du vill. Du är en sådan bra tjej och det enda du behöver göra är att bestämma dig för vad du vill.

- Jag har redan bestämt mig. Jag har vetat i snart fem år. Jag visste efter någon månad.

- Är det så?

- Så är det.

Min säng gick sönder igår. Det har varit på väg länge och mittplankan under sängen har varit på väg att ge vika tidigare. De två pinnar som håller upp mittplankan är lagade flera gånger. Nu senast så skruvade jag fast dem i mittplankan, vilket innbar en stor spricka i en av pinnarna. Igår fick sängen nog. Mittplankan gick av och madrassen störtade mot golvet. A fick hjälpa mig att hålla upp min flera ton tunga madrass så att jag kunde ta bort ribbottnar och resterna av mittplankan. Nu ligger madrassen på golvet, inne i sängramen.

Jag har länge tänkt köpa en ny säng men kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha. Att den ska vara i ek, eller eklaminat är redan bestämt. Det är modellen jag inte kan bestämma mig för. Alternativen är Hopen och Malm, båda från IKEA. Tyvärr räcker nog inte lönen till en säng denna månad. Jag ska ju till Göteborg och vill ha pengarna till shopping!

Om 28 dagar kommer min älskling hem igen!




Kommentarer
Postat av: AnnaSv

Du vet var jag finns, Sofia, om dagen blir för lång!!!

Jag tycker om att du är glad och att du mår bra. Det är det enda som betyder något!!!

Kram,
Anna

2006-07-26 @ 11:44:40
Postat av: Sofia

Tack min vän!!

Kramar, Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback