Sista dagen

Idag jobbar jag sjunde dagen på raken. Sista dagen innan ledighet. Jag fungerar inte så bra när jag inte får sova ordentligt om nätterna. Jag fungerar inte heller så bra när jag måste jobba mer än fem dagar på raken.

Nu kan jag ju ändå se positivt på det hela, för jag slutar faktiskt om tre och en halv timme. Sen väntar disk, undanplockning, packning och tvättstugan.

Jag försökte fixa min dator igår. Det visade sig att den behövde formateras. Min externa hårddisk har en inbyggd back-up funktion, så med bara en knapptryckning kommer en meny upp för att starta back-up av datorns hårddisk till den externa hårddisken. Jättebra! Det tog sin lilla tid och i morse när jag vaknade stod att det inte fanns tillräckligt med utrymme på den externa hårddisken. Hmm, tänkte jag. Det var ju lite mer än 60GB ledigt och datorns hårddisk var bara fylld med 20GB. Jag kollade back-up filerna och de var på lite mer än 60GB. Nu vet jag inte om back-upen gått igenom, eller om det helt enkelt backat up och backat up och backat up till den externa hårddisken blev fylld. Det vill säga back-up x 3.

Nu törs jag ju inte lita på att allt verkligen är up-backat, så jag tänker spara mina viktigaste filer, så som foton (som iofs finns på cd också, åtminstone de flesta) och material till hemsidan. SEN kan jag formatera om datorn. Men sen får bli efter Göteborg. Datorn fungerar ju, så det är bara att hoppas att växlingsfilen inte har med den trådlösa uppkopplingen att göra. Det vore ju verkligen olyckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback