Äntligen helg!

Ja, jag vet, det är bara torsdag, men faktum är att min helg är imorgon! Jag jobbar nämligen lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Phu! Till nästa helg kommer jag att vara helt slut, och det har jag inte "tid" med! Jag måste göra klart i lägenheten!

Idag var det sista dagen på utbildningen! L kom på att vi kanske borde ha köpt en blomma till vår utbildare, och jag kunde bara hålla med! Tyvärr var klockan kvart i fyra när idén kläcktes, och vi skulle sluta vid fyra. En av de allra bästa utbildningar jag har deltagit i!

Nu ikväll har jag varit hemma hos syrran på "Lucia-party". Det är en kvinna vi båda känner som säljer keramikluciatåg och lite andra fina saker. Det blev totalt 830 kr för mig! Phu! Men men, det hade kunnat bli såå mycket dyrare, för det fanns så mycket fint som jag ville köpa!

När jag skulle åka hem så upptäckte jag att jag hade ett missat samtal på min ena mobil. Anonymt nummer. Åh, vad jag inte tycker om anonymt nummer! Speciellt när personen i fråga inte talar in ett meddelande.

När jag kom hem, så hade jag ett missat samtal på hemtelefonen också. Också från anonymt nummer. Det känns ju som att det är samma person. Min känsla är att det är tjejen som ska flytta in i min lägenhet efter mig, och kanske, kanske ringde hon för att säga att hon vill ta lägenheten en månad tidigare! Jag har nämligen erbjudit henne (efter att hon frågat om jag kunde tänka mig att släppa lägenheten lite tidigare mot att jag inte behövde städa någonting) att ta lägenheten redan från tionde december, mot att hon städar och betalar januarihyran. Intresset för mig är ju att slippa tre dubbla hyror, ja, i alla fall minska ner det till två dubbla hyror.

Nu börjar tiden rinna ut, för jag är inte klar i min nya lägenhet på långa vägar (varför missbedömmer man alltid tiden för renovering?) och vill ogärna flytta innan sovrum och vardagsrum är klart. Hur som helst, om hon tar lägenheten en månad tidigare, så flyttar jag!

Jag har hunnit se ett avsnitt var från två av mina favoritserier ikväll. Först ut var The O.C 404 och det bjöds på tårar, och lycka. Så klart! Sen såg jag One Tree Hill 408 och det bjöds på tårar, och lycka. Så klart!

Jag saknar verkligen "Marissa"! Verkligen! "Marissa" hör hemma i The O.C och det kan aldrig riktigt bli det samma utan henne. Lyckligtsvis så är producenterna helt med på min linje och "ärar henne på ett fint sätt". :)

Mina grubblerier kretsar kring hur jag ska kunna vänja mig av med min toksnabba uppkoppling. Jag är verkligen bortskämd och har ett avsnitt färdigt på minuten. Hur blir det sen? 20 timmar? Phu.. Jag kanske måste börja göra som man ska göra, dvs se serierna på tv istället! Men, då bara måste jag ju ha en (ännu) större och (mycket) plattare TV! Inte sant?

Kommentarer
Postat av: Micke

Välkommen till verkligheten där man INTE får serier på 3 röda sek :) Tyvärr.

Grönt the blir det ev...eller rött :)

2006-11-26 @ 20:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback