Kan inte sova

Jag släckte för nästan en timme sedan, men sömnen ville inte infinna sig! Ibland hjälper det att skriva ner det som snurrar i huvudet, så det tänkte jag försöka göra nu.

Den här veckan går vi en tre dagars säljutbildning. Det har varit roligt och givande så här långt och jag känner mig övertygad om att morgondagen går i samma stil! Jag har varit tröttare än vanligt och igår somnade jag på soffan vid halvåttatiden. Jag vaknade strax efter nio, såg på tv till tio och sen skulle jag gå till sängen och sova vidare. Då upptäckte jag att jag hade glömt att låsa dörren! Det är ingen fara egentligen. Jag bor i ett relativt lugnt hus och jag tror att jag skulle höra om någon kom in genom dörren. Men, när jag låg i sängen och väntade på sömnen så kom rädslan istället. Tänk om det var någon här inne! Jag låg och läste och vred och vände mig framåt ett-halvtvå. Gissa om jag var trött i morse?

Idag slutade vi vid fyra och jag cyklade hem och hämtade bilen och begav mig direkt till Duro för att köpa tapeter, tapetklister och våtrumslim (till easy cover som jag har köpt tidigare). Sen åkte jag direkt till lägenheten för att skruva några köksskåp. Det blev totalt fyra stycken idag. Det hade kunnat bli ett till om jag inte hade gjort det klassiska misstag som jag bara gått och väntat på - jag vände en sida fel och hade ett himla sjå med att få bort alla delar för att vända sidan rätt.

Väl hemma så åt jag lite och sen såg jag på tv. Vid halvnio så orkade jag inte hålla ögonen öppna längre, utan somnade och vaknade lagom till Top Model började klockan nio. Jag såg det fram till första reklampausen, sen gick jag till toa för att tvätta ansiktet och borsta tänderna. Jag tänkte se klart Top Model, men när jag kom tillbaka så var tv-rutan svart och trean hade något slags avbrott. Då slog jag av tv'n och gick och lade mig. Jag har läst ett tag och kände mig trött och släckte. Men, sömnen ville inte infinna sig. Miljoner saker snurrade genom huvudet. Återigen, precis som igår, så låg Telias vision högt i topp. "Det genuina bla bla bla... enkelhet gör bla bla bla...." Jodå, det sitter! Men, måste det sitta så hårt? Måste jag repetera det som något slags mantra när jag ska sova?

Sen gick tankarna över till Easy Cover. Kanske behöver jag inte slipa väggen i sovrummet? Kanske täcker det i alla fall? Jag får nog prova med en liten bit... Målningen då? Jag måste ju ändå spika upp lister, eftersom det krävs lister på två av väggarna. Det blir ju snyggare med lister runt om, när man nu måste ha lister. Då behöver jag ju inte den där "sparrullen", då kan jag rolla så högt upp det går, och sen rolla resten av väggarna. Jag får vara försiktig så att jag inte kladdar i taket. Bla bla bla... snälla! Kan jag tänka på det när jag ska göra det istället? Måste jag tänka på det när jag ska sova? Suck!

Ställ öppna frågor... nämn tre anledningar till varför jag tycker om A. Saker som ''liknande intressen'' dyker upp. Suck! Jag orkar inte ens fundera på det. Jag är dålig på att sätta ord på mina känslor. Jag älskar honom. Punkt. Hmm, undrar vad han skulle svara om mig. "Bra karaktär" är givet. Med karaktär menar han snarare personlighet. I alla fall i min värld. Men sen då. Varför tycker han om mig? Tre anledningar. Vad menar han med "bra karaktär". Vad är det som är bra med min "karaktär", vad är det som gör att han uppskattar det? Suck! Och Suck igen! Släpp det där nu! Sov!

Okej, nu har jag skrivit ner det mesta som snurrar i huvudet. Det mesta, men inte allt. Jag funderar också på om det är några sändningar från den alpina världen, eller från längdåkningsvärlden i helgen. I så fall kommer jag att missa det. Jag jobbar ju. Jaha, och?

Kram, Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback