Stress

Igår kom jag till jobbet fem minuter innan jag började - det vill säga, jag kom i god tid! Ändå fanns en känsla av stress där som förföljde mig hela dagen. Jag tror inte att det syns så mycket utåt, men inåt är jag stressad till tusen just nu. Jag försöker att ta det lugnt, men även om jag tar det lugnt så finns stressen inombords.

Somnade sent igår, för sent. Inte förrän en liten bit efter 24:00 så släckte jag, och det innebar ca 6 timmars sömn. 2-4 timmar för lite.

Innan jag släckte så såg jag nyaste avsnittet av Desperate Housewives och det är en serie som växer ju längre den går tycker jag! Till en början tyckte jag att den var okej, inte mer, men ändå var jag fast och har inte missat många avsnitt.

Jag vet ju självklart anledningen till den inneboende stressen. Oftast vet jag det. Jag brukar inte vara stressad om det inte finns någon anledning. Den här gången är alltså anledningen den kommande flytten. Troligen kommer jag att behöva flytta helgen 9-10 dec. Problemen hopar sig. 9:e jobbar jag på Läkerol Arena, vilket innebär att 5-6 timmar av den dagen går bort. Den 10:e kommer A hem, och jag skulle behöva hämta honom från Arlanda. Egentligen inte för hans skull, men för min. Jag glömde ju nämligen att köpa en del saker från Bauhaus (inte så konstigt med tanke på att halsflussen blossade upp halvvägs genom affären) och från Biltema köpte jag inte något, eftersom de hade hunnit stänga innan vi kom dit. Jag har ingen lust att åka till Uppsala bara för att köpa dessa små saker. Det blir alldeles för dyrt och onödigt. Men om jag däremot åker dit samtidigt som jag hämtar A från Arlanda, så känns det helt klart som att det är värt det. Vi får se hur det går. Eventuellt får A sätta sig på tåget, om det är så att jag är mitt uppe i flytten.

Ytterligare stress kommer eftersom jag inte är på långa vägar klar med renoveringen! Jag fattar inte att allt kan ta sådan tid! Jag kan verkligen inte lägga "all" ledig tid på renovering heller, för om jag inte tar det lite lugnt så vet jag att jag blir sjuk - igen. Min kropp funkar så. Överansträning är lika med feber.

Det sista stressmomentet (som jag kan komma på just nu) är att jag inte har börjat packa ännu! Inte en pinal! Dessutom har jag så stökigt och rörigt hemma, så jag måste verkligen börja med att städa. Att försöka packa i kaos säger sig självt att det inte kommer att fungera.

För att underlätta lite för mig själv så har jag ansökt om semester. Jag kommer att vara ledig mån-tis (4-5 dec) och dessutom har jag "flyttdag" (betald ledighet - tack för det Telia! :) ) 8 dec. Förhoppningsvis går lasset den åttonde, annars spenderar jag dagen med sista packningen, eller renovering. Den ska i alla fall gå i flyttens tecken.

Ett tag kändes allt hopplöst - ingen hade tid eller möjlighet att hjälpa mig! Min far var dessutom "oanträffbar" som han är då och då i "perioder". Däremellan funkar han som en normal pappa, om inte en översnittet-pappa. Men, det löste sig, tack Gud. Mamma ringde igår och undrade hur jag jobbade/var ledig i helgen. Hon skulle nämligen ha åkt till husvagnen på torsdagkväll, men eftersom det är utlovat dåligt väder (=regn och inte snö) och det inte direkt är skidföre, så bestämde hon sig för att inte åka. Istället erbjöd hon mig sina tjänster i form av hjälp med målning och tapetsering! Tack mamma!
Min syster ringde häromdagen (hjälp, var det igår?) och hade pratat med hennes kollega snickaren, som ska hjälpa mig att skruva köket på plats, och sa att han gärna ville börja innan helgen. Hjälp! Hur ska jag hinna riva ur gamla köket till dess? Jo, min syster sa att hon kan hjälpa mig med det på onsdagkväll, det vill säga imorgon. Toppen! Hoppas bara att vi hinner klart, men det tror jag!

Igår var min far åter kontaktbar och hade nog varit det i ett par dagar i alla fall. Han ska hjälpa mig att bära undan bänkskivor och alla skåpluckor ikväll. Dessutom så ska vi åka tillbaka till Byggmax med laminatgolvet som jag köpte där (jag var ju inte nöjd med färgen och hittade ett jag gillade mycket mer på Bauhaus).

Appropå Byggmax. Igår när jag skulle betala räkningarna, så kollade jag mitt konto för att se vad som gått från kontot efter att lönen kommit in. Då såg jag att Byggmax dragit 558,95 (nåt sånt). Hmm, tänkte jag, köpte jag inte bara en stege och ett förlängningsskaft till rollern? Det borde ju inte ens ha blivit 300... Jag trodde först att kvittot låg i påsen, men så kom jag på att jag ju inte tog någon påse. Jag kollade plånboken och där fanns kvittot. Mycket rikitigt! Summan var 289 kr (nåt sånt), men det var draget 558,95 (nåt sånt). Knasigt! Säljaren måste ju ha knappat in totalfel! Självklart tar jag med mig kvittot tillbaka och jag är inte ett dugg orolig för att få tillbaka pengarna.

Jaha, har du läst ända hit? Du glömmer väl inte att jag gärna vill ha en kommentar? :D

Kram, Sofia

Kommentarer
Postat av: Carro

Nu har du det lite struktureat iaf.. Det kommer bli så bra för dig. Även fast det är stressigt.. :)

2006-11-28 @ 11:59:05
Postat av: Brita

Ja du Sofia, visst tar det tid att renovera om man dessutom ska leva det vanliga livet med jobb vid sidan om! Tidsoptimist verkar du också vara ibland, eller vad är det som gör att man drar ut på att göra sånt som man vet att måste bli gjort ganska snart, liksom packandet osv.
Skönt i vart fall att din familj ställer upp med allt de kan. Lycka till med flytten och allt!

2006-11-29 @ 18:57:51
Postat av: Sofia

Ja, lite av tidsoptimist är jag nog. Men att jag inte har börjat packa beror på att jag troligast skulle flytta i slutet av januari. :) Sen har jag helt enkelt inte hunnit. Varje ledig stund har jag varit i lägenheten. Nu har jag iaf börjat packa, och kommer att viga en hel dag till packning till veckan. :)

Tack för kommentaren!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback