Den är klar

Den totala kalkylen är klar! Det känns bra. Det känns rätt! Det kommer att fungera! För beräknade 53.307 kr så kan jag renovera hela lägenheten, köpa nya sovrumsmöbler och en schäslong till vardagsrummet. Med renovering så menar jag; nytt kök, ny spis, ny fläkt, kakel ovanför diskbänk, kakel o mosaik i badrummet, nytt badkar, nya golv i vardagsrum och sovrum, måla alla tak, måla väggarna i vardagsrum, tapetsera eller måla väggarna i sovrum, tapetsera väggarna i kök och hall, nya dörrar.

Var det allt? Det lät så lite när jag räknade upp det. Men, det är klart, jag har ju inte skrivit ner exakt vilka skåp som ska stå på vilken plats. Det räcker att jag har gjort det i min kalkyl.

Om ca tio minuter eller mindre så ska jag ringa till banken. Jag måste be om 20.000 kr mer än vad jag sökt lån på. Det ska nog inte vara några problem! Jag hoppas inte det i alla fall! Jag tycker att jag är duktig som kan renovera en lägenhet på bara 53.307 kr. En kompis till mig renoverade sitt kök för ca 100.000 kr och köpte sovrumsmöbler för 70.000 kr! Det är lite galet tycker jag! ;-)

Idag är dagen då vi får veta vilka som får tjänsterna på företagskundtjänsten. Jag håller tummarna på att jag är en av dem, sen så håller jag mina tummar lite extra för ett par till. Det vore nog precis vad jag behöver. Nytt jobb, nya utmaningar. Fasta(re) tider och rutin i vardagen.

GI går bra! Ett par dagar har visat på plus utan att jag fuskat, men jag vet att det beror på att magen har varit lite ur form. Nu är det som det ska igen, och det visade på ett tydligt minus i morse! Det känns jättebra! Det jag saknar är baguette och chokladbitar! Konstigt nog, eftersom jag inte varit så förtjust i chokladbitar förr. Men för några veckor sedan så fick jag någon snickers-mani och nu längtar jag ibland efter snickers och också efter toblerone. Tidigare har det varit smågodis och chips som varit min grej, men det saknar jag inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback