En dag närmare

Två dagar ledigt. Helg. Ändå är det torsdag och fredag. Kanske är det sista gången på länge som jag jobbar helg? På måndag får jag veta! Igår kände jag mig oviss. Det var så skönt att höra att jag inte var ensam om den känslan, utan veta att det var precis lika för minst en till som sökt det här jobbet. Skönt! Skönt och lugnande!

Idag har jag skickat in låneansökan. Jag ska ta lån på några hundra tusen. Det låter inte så farligt. Jag ska ta lån på mer än en kvarts miljon. Det låter hemskt! Men, jag har en EGEN lägenhet! Med uteplats, med två altaner, med gräsmatta. Fantastiskt! Det känns lite overkligt. Jag måste påminna mig om att det verkligen är sant. A tycker att Bomhus ligger lite långt bort. Han tycker att Öster är bäst. Jag skulle nog inte frivilligt välja att bo på Öster och även A erkänner att uteplats är väldigt trevligt, om det inte är på Öster.

Måååååååååååååååååååååååååååål!!! skriks det från vardagsrummet. Låt mig gissa. Sverige har gjort mål på Island. Ja, så svårt var det att gissa. Undrar om det står 2-1 nu?

Jag funderar på vilken typ av parkettgolv som jag ska lägga i vardagsrummet. Antingen blir det trestavs ekparkett, eller så blir det sån där parkett med lite rutmönster, som brukar vara i hyreslägenheter. Jag tycker att det är ganska snyggt, och väldigt vardagsrumslikt.

http://www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v40/ 

Det golv jag tänker på finns på sidan fyra, längst upp i högra hörnet.

Jag ska välja tapeter också. Eller, inte bara välja tapeter. Jag ska köpa tapeter. Duros tapeter ligger mellan ca 190 kr till 255 kr per rulle. Det blir ganska dyrt, men jag gillar Duro och vet att det håller hög kvalité.

Klockan är 21:35 och jag funderar på att gå och lägga mig. Jag är jättetrött! A var här tidigare och vi såg på två avsnitt av Prison Break. Jag hade redan sett de avsnitten och höll på att somna flera gånger. Det vore kanske bra att sova snart, så jag vaknar tidigt imorgon.


Kommentarer
Postat av: Micke

Du gör helt rätt som tar lån. Och du kommer säkerligen att trivas alldeles utmärkt :)

2006-10-12 @ 15:17:37
Postat av: Wånkan

Man får gratulera till köpet å att allt nu går som planerat!
Ha en toppentrevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback