Håll för öronen...

.... för annars kanske jag spräcker trumhinnorna på er.

JAG HAR KÖPT RADHUUUUUUUUS!!!!!!!!!

Jag förstår knappt att det är sant. I fredags bodde jag i lugn och ro i min nuvarande lägenhet, men med en längtan efter något nytt. Så på kvällen ringer min syster. Hon är ordförande i föreningen där hon bor och hade träffat en kille som bor i området ute på gården. Han frågade om mäklaren hade kontaktat henne. Det hade hon inte, så syrran undrade såklart varför. Jo, han skulle sälja sin tvåa på nedre botten för att flytta till tjejen.

Syrran visste att jag nog var intresserad, så hon ringde mig och jag ville ju såklart åka och titta! Syrran fixade hans nummer, ringde och sa att jag var intresserad och dom bestämde att jag skulle ringa.

Jag och syrran var och tittade på den i fredagskväll. Renoveringen är påbörjad och badrummet är helt klart, dock med matta och våtrumstapet. Jag vill såklart helst ha kakel. Alla väggar var målade. Nytt golv i hall och kök. Påbörjat byte av köksluckor i kök.

Jag sa att jag var intresserad och vi bestämde att jag skulle prata med mäklaren (den är inte ens ute till försäljning ännu). Mäklaren sa att vi ju får göra upp det själva om vi vill, men hon kan inte rekommendera honom att sälja utan budgivning. Budgivningen skulle börja på 285.000 och jag gav ett bud på 240.000. Så ringde jag säljaren och sa samma sak. Han ville fundera lite. Strax därpå ringde han upp och frågade när jag kan ta den. Jag visste att han vill iväg, så jag sa omgående. Jag tar smällen med tre dubbla hyror (kommer att låna till det). Han ville fundera lite till. Efter kanske en halvtimme ringde han, och då sa han att han ville ha 250.000 i alla fall. Efter att ha verkat lite omöjlig i typ tjugo sekunder så sa jag att jag accepterar det!

Jag juuuuuuuuuuuuuuuuublade inombords! Den hade mycket, mycket väl kunna gå över 300.000 i en budgivning - kanske högre än så!

Jag är radhusägare!!!! Nåja, inte på papperet, men snart! :D

Det är två rum och kök på 67,5kv. En klädkammare och ett förråd under trappen (som går till lägenheten ovanför). Ja, det är alltså som radhus på nedervåningen, men det bor en annan uppepå som har balkong. Jag har två altaner och en stor gräsmatta som är bara min!!

Kan det bli bättre??! Åååååååh, så glad jag är!!! Fattar inte att det är sant!

Nyss var jag på väg till Stockholm! Sen blev jag ju så stressad av den tanken och kände att jag ville bo kvar här! Nu har jag alltså köpt RADHUS!!!

A tyckte också att det var bra och roligt! Han har två kompisar som bor i samma stadsdel, så han är ju inte ensam där ute när han hälsar på mig.

Min bankkvinna har semester denna vecka och jag läääängtar till måndag då jag kan börja diskutera lånet! (Jag har ju lånelöfte sen innan.)

Samma måndag får jag besked om företagsjobbet. Jag har inte allt för stora förhoppningar om att få det. Ibland känns det lite som att det kvittar, men ibland är jag jätteangelägen om att få det. Jag försöker väl bara att stilla mig så att jag inte blir allt för besviken om jag inte får det.

Men, idag kan inget grusa mitt humör, för jag har blivit radhusägare! :D

Nu ska jag åka iväg till Bomhus o hämta syrrans son, sen ska vi hämta upp syrran vid busstationen och sen till Läkerol Arena för Brynäsmatch. Sorgligt men sant så vet jag inte vilka dom spelar mot idag. Jag har ju ingen morgontidning. :D


Kommentarer
Postat av: hannastina

Jättegrattis!! Vad spännande. Jag blir så glad för din skull. Kram!

Postat av: Carro

Grattis :)

2006-10-10 @ 07:59:01
Postat av: Elisabeth

Härligt Sofia!! Så glad för din skull, visst är det roligt med nystart??!!!

Men det gäller att hänga med i dina flyttsvängar...hahahaha
Kramar Elisabeth

2006-10-10 @ 14:10:23
Postat av: Sofia

Elisabeth, ja, det gäller att hitta rätt! Flytten till Stockholm handlade ju inte om att jag sååå gärna vill bo i Stockholm, utan att få en nystart, göra nåt annat. Men, nu får jag nystarten jag behöver här hemma OCH så kan jag behålla lugnet. :D Dessutom behöver jag inte bo i en skrubb som jag betalat flera miljoner för! :D

2006-10-10 @ 20:18:55
URL: http://tunisien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback