Mycket gladare

Idag känner jag mig mycket gladare än igår och i förrgår. Okej, jag är fortfarande väldigt besviken för att jag inte fick jobbet, men samtidigt så får jag tänka på att det var ingen garanti att jag skulle trivas där. Företagskunder är speciella. Privatkunder är också speciella, men på ett annat sätt. Men, det är föga tröstande, för jag känner mig övertygad om att det skulle ha blivit perfekt med jobbyte och nya utmaningar. Som sagt, sju år räcker.

Igår skrev vi kontrakt på nya lägenheten! Säljaren hade åtgärdat en skada i tapeten i sovrummet genom att sätta upp en ny tapetvård. Ehm, jag kommer inte att behålla den tapeten i alla fall, så det var ju lite onödigt att han lagt ner jobb på det. Tapeten är nämligen babyblåaktig och dessutom är det struktur i tapeten. Kräkvarning med andra ord.

Igår hittade jag en tänkbar fondvägg i Flüggers kollektion Fioton. Den är ganska mörkt brun med streckat blommönster i beige. Tanken är att måla resterande väggar i en matchande beige färg. Jag tror att det skulle bli snyggt till mina mörka möbler och till min vita soffa!

I kök och hall blir det troligen en beige tapet  och i sovrummet kommer jag att måla vitt och en mörkröd/roströd fondvägg.

Jag ska åka till Duro och köpa Easy Cover som gör att man slipper bredspackla. Jag kan sätta det direkt på väggen och då blir det ett slätt resultat där man kan tapetsera eller måla! Då slipper jag den läskiga strukturtapet som är där idag! :)

Nu är det dags för lunch på Bredbar!


Kommentarer
Postat av: Carro

Hahahah Tyvärr tackar jag nej till inbjudan ang garagestädning. Känner att det inte riktigt är min melodi. :P
Nej då du är ingen energitjuv

2006-10-19 @ 14:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback