När ska det bli?

Den här veckan har gått ganska fort, trots att jag i början av veckan tyckte att det var flera år till det skulle bli helg. Jag kan inte minnas senast när jag har kännt mig så här trött. Normalt sett brukar jag ha svårt att kliva upp på morgonen, men efter någon timme brukar jag känna mig pigg. Så har det inte varit nu. För varje dag som gått, så har jag bara blivit tröttare och tröttare. Det ska verkligen bli skönt med helg och en chans till att sova och vila upp mig.

Ett återkommande problem för mig är städningen. Jag har skrivit flera gånger nu att jag borde städa. Att jag måste städa. Kanske är det här helgen som jag tar itu med städningen? Jag hoppas det. Om precis två veckor fyller jag år, och även om jag inte fyller jämnt, så kommer det väl i alla fall några hem till mig och fikar lite. Då vill man inte ha stökigt!

Något som jag faktiskt har lyckats komma igång med är GI. Det var min tur nu. Jag har tänkt börja under en lång tid och igår gjorde jag det. Jag var och handlade i onsdags och köpte hem mat för de tre första dagarna. Imorgon ska jag åka och handla igen, för ytterligare några dagar. Det känns bra än så länge. Jag är inte hungrig och jag äter god mat. Jag har ju bara hållit på i en och en halv dag än så länge, men det känns bra den här gången. Det känns som att jag kan klara det. Det som är så bra med GI är ju att man kan ha en hel fuskdag, eller fuskhelg, och sedan komma ikapp lätt igen. Man går bara tillbaka till fas ett och kör den lagom länge till man har tappat de extrakilon som satte sig.
Nu är jag i fas 1 och då ska man väl inte fuska. Tanken är att få bort sötsuget och jämna ut blodsockernivån. Då fungerar det inte att äta godis, socker, kolhydrater.

Jag tänker inte skriva vad jag väger. Jag vill väga precis under 70 kg. 68 kanske. Jag vet att jag nästan är nöjd vid 72.  Vad jag väger nu kanske jag säger när jag väger under 70. Det är väl i och för sig inte intressant. Tilläggas bör att jag är 177 cm lång, för er som inte känner mig personligen.

Sängen Malm har ännu inte hittat hem till mitt sovrum. Jag har inte råd just nu. Jag har lånat ut pengar till en person som verkligen behövde dem, så jag väntar till jag får tillbaka dem.

Malm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback