Så trött

Två nätter på mycket kort tid då nattsömnen blivit totalt förstörd. Det fungerar inte. Någon måste lära sig att inte väcka mig mitt i natten och sedan hålla mig vaken i flera timmar. Det ska bli bättre, hoppas jag. Jag ber för det.

Dagen, liksom gårdagskvällen, spenderades på IKEA. Tack snälla syster för all hjälp! Mitt nya kök ligger i kartonger på mitt nya köksgolv. Bänkskivorna är inte inköpta. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha ljusa, marmorliknande, bänkskivor eller gråsvarta som matchar golvet. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha sjösten eller sjöstensliknande kakel. Kan inte bestämma mig för vilken typ av eklaminatgolv jag ska köpa till sovrummet och vardagsrummet. Petitesser. Jag äger mitt hem. Vilket som, så blir det bra! Vilket som, så kommer jag säkert att trivas utmärkt.

40% rabatt på tapeter är ett erbjudande jag inte kommer att kunna motstå. Jag älskar ju dessa tapeter! Visst, det blir ändå dyrare än 50% rabatt på en annan typ av tapeter, men det blir finare. Jag hoppas att 10% rabatt på våtrumslim innebär ett billigare pris än det jag fick på Coop. Våtrumslim är dyrt, men om resultatet blir bra så får det vara värt det.

Sommarens projekt blir uteplatsen. Golvet ska målas, stenplattorna ska rensas från mossa och ogräs. Ett plommonträd ska planteras.

Ja, kära du, hur ska du ha det? Hur länge ska detta fortgå? Är det inte dags att växa upp snart? Korkat att fråga här, du läser ju ändå inte.

Nio timmar och tio minuter till klockan ringer. Dags att ta igen förlorad sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback