Äntligen

Idag känner jag mig frisk! Det är en härlig känsla! Jag ska åka till Owe Jansson senare idag för att prova på att vara ute lite. Jag brukar vara expert på att gå till jobbet några dagar för tidigt, eftersom man ofta känner sig frisk när man ligger i soffan/sängen men så fort man gör något minsta lilla ansträngande så är man sjuk igen.

Igår var jag och handlade lite mat på Willys. Det slutade med att jag fick lägga mig på soffan och vila en lång stund. Det var inte ens någon lång shoppingtur, utan jag handlade bara det allra mest nödvändiga.

På kvällen var A här och åt med mig. Jag hade gjort kikärtsoppa (som sköter sig själv - gäller att laga lättlagad mat) och sen gjorde A (med liite hjälp av mig) brik! Mums!

Igår var första dagen som jag inte sov en hel massa timmar även under dagen. Kanske betyder att febern gett sig av nu? Hoppas det!

Om ett par minuter börjar "Våra bästa år". Jag brukar följa den serien när jag är sjuk eller ledig, men den här gången har jag verkligen inte kunnat följa det. Har ju sovit de flesta dagar. Idag ska jag i alla fall se det, liksom igår!



Är det meningen att man ska bli helt slut av att duscha och klä sig? Jag har inte ens orkat klä mig än, men duschat har jag gjort i alla fall.

Jag tänkte ju åka till Owe Jansson. Får se om jag orkar. Måste ju göra någonting annat än att ligga i soffan o se på tv i alla fall. Inte så smart att rusa iväg till jobbet utan att ha fått lite frisk luft i alla fall. Jag är ju faktiskt sjukskriven veckan ut, men det känns bra om jag kan jobba imorgon. Annars så känns det bara som att helgen är en fortsättning på sjukdomen. Jag vill göra saker i helgen. Städa hemma, kanske gå ut i skogen och plocka svamp (men jag gillar inte att gå i skogen ensam).

Imorgon (efter jobbet) så tänkte jag och A åka till IKEA för att köpa en ny säng till mig. Men eftersom det fortfarande är slut på mitt vardagsrumsbord så skjuts IKEA-besöket upp. Det har nämligen blivit en ganska stor spricka i bordsskivan, så jag ska reklamera den och få ett nytt bord. Enligt någon på IKEA så skulle det komma in bord i nästa vecka. Jag kan väl sova på golvet i en vecka till. Har ju redan gjort det i flera veckor. Jag sover alltså inte bokstavligen på golvet, utan min ganska så tjocka madrass ligger direkt på golvet och jag sover på den.

Visstja, måste köpa olja till köksbordet också. Det är så torrt så att det är synd om det.



Nej, det blir inget jobb imorgon heller. En liten tur i bilen med korta stopp i ett par affärer var superjobbigt. Jag blev helt kallsvettig och fick lov att hämta andan i bilen innan jag kunde köra. Bara dumt att gå till jobbet när det bara är en dag kvar av veckan, en dag jag faktiskt är sjukskriven.

Så, vila vidare.

Jag är så hungrig nu. Vet inte vad jag ska äta. Det ska vara någonting som går snabbt att fixa och som är gott. Kanske brik? Jag behöver bara koka en potatis. Det orkar jag nog.

Jag hoppas att det är något bra på tv ikväll. Kanske ska se reprisen av första avsnittet av Hombres. Missade det när det gick. Missade det nog på grund av att jag sov, om jag inte minns fel.

Kram, Sofia

Kommentarer
Postat av: Carro

Lika bra att vila en dag extra än 1 dag för kort..

2006-09-28 @ 12:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback