En tid av saknad, en tid av längtan

Han har åkt nu.

Jag föredrar att längta istället för att sakna. Längta innebär för mig att man ser framåt, sakna innebär att man ser bakåt.

Jag längtar. Jag längtar till jag får träffa honom igen. Så som det ser ut så åker jag och hälsar på honom i slutet av oktober.

Många säger till mig att tänka på mig själv nu. Att se det här som en tid för att hitta mig själv, ta hand om mig själv, göra sådant jag själv vill göra. Men, gör jag inte alltid det? A är den jag älskar. Är det så konstigt att jag föredrar att spendera tid med honom istället för ensam? Jag tycker inte det. Jag har behov av ensamtid också och den har jag fullgott utrymme för även om jag är tillsammans med A.
Hitta mig själv? Jag vet vem jag är, var jag är och var jag står. Längtan efter förändring finns där, mer eller mindre alltid. Det ligger i min natur. Jag är sådan. Jag minns en text från ett horoskop, "När vågskålarna är i jämvikt upplever vågen ett tillstånd av total lycka." något sådant. Vågskålarna är inte alltid i jämvikt, men det betyder inte att jag har tappat bort mig själv.

Han tog min hand i sin och sa "Det kommer alltid att stanna så här."

Hockeysäsongen har börjat och Brynäs började med att ta en poäng borta mot Skellefteå. Jag jobbat min första match på torsdag. Det kommer att bli en spännande säsong. Ny arena, nya arbetsuppgifter.

Hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback