Höst

Jag har inte skrivit blogg på ett tag. Det beror på att jag har varit och är sjuk. Jag har haft virus och halsfluss, över 39 graders feber trots att den borde vara sänkt av alvedon, smärtor i kroppen, kräkts vad jag en fått i mig, så kort och gott - jag har inte varit på topp. Tvärtom. Jag har nog aldrig varit så sjuk.

Min älskade A kom hem från Frankrike fortare än vad jag kunde ha drömt om! Han skickade ett sms natten till onsdag och bad mig beställa en biljett hem. Jag ringde i ett smått yrvaket och febrigt tillstånd och fick det bekräftat. Jo, han ville komma hem. Det var problem med adressen och utan adress inget bankkonto och utan bankkonto inga pengar. Sagt och gjort. Jag bokade flygbiljett och tågbiljett till honom. Tyvärr fanns ingen tillgänglig biljett för under 250€ att tillgå under onsdagen, vilket innebar en gråtattack för febersjuka mig. A lugnade mig o sa att det var väl ingen fara, torsdagen gick ju lika bra.

Sen somnade jag.

A har tagit hand om mig på bästa sätt fram till lördag. Som genom ett trollslag så sänktes min feber till en mer normal, om än ändå för hög, nivå samma dag som visade sig vara den sista dagen i A's vård. Ramadan började i söndags (jag vet att många i Sverige började i lördags, men A går efter Tunisiens start o stopptider) vilket innebär en gos- och sovöverfri månad. Tråkigt, men bara att acceptera.

Min lägenhet är i akut behov av städning! Jag törs inte ens tänka på vilka otäcka bakterier som springer omkring på golv och väggar, i sängen och i soffan. Så snart jag känner mig frisk så ska jag ta itu med det. De senaste dagarna har jag inte gjort annat än sovit. När halsontet och febern var som allra värst så kunde jag inte sova på grund av att det gjorde ont överallt. Nu tar jag väl igen det. Konstigt nog så har jag piggnat till på kvällen, från tio ungefär fram till tolv. Sen sover jag igen. Och sover. Och sover.

Även om jag är sjukskriven veckan ut så hoppas jag på att kunna jobba kanske torsdag och fredag, i alla fall fredag. Det känns bra att komma iväg till jobbet en eller två dagar, annars känns inte helgen som helg, utan fortsatt sjukskrivning.

Jag har hört talas om ett nytt jobberbjudande. Tål att tänkas på!

Bloggen är höstpyntad. Jag behåller den svarta texten mot den vita bakgrunden. Det blir mest lättläst så. Men det andra kan gott bli lite höstigt!

Sängen Malm i ekfaner ska köpas in, likaså en ny matta till vardagsrummet. Den gamla var dyr, och fin, men den drar åt sig dammtussar så jag håller på att bli tokig. Snart är det lägenhetens tur att bli höstpyntad.

Droppar på löv




Kommentarer
Postat av: Carro

Jasså är han redan hemmma. Tråkigt att han inte hann ta körkort. Men skönt att han är hemma och pysslar om dej.

2006-09-27 @ 08:54:32
Postat av: Micke

Höstigt och bra med löv. Passar ju in riktigt snyggt i bloggen. Dom säger ju att det är sjukdomstider nu i september. Det har du ju verkligen fått känna på då. Usch så trist att vara sjuk länge.

2006-09-27 @ 09:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback