Tankar om en religion

Efter en veckas ledighet så är jag tillbaka på jobbet. Helgen var lång, och härlig!

I lördags så var jag, mamma och syrran på husvagnsmässa på Nibo i Bollnäs. Det var främst Kabe som visades och vi (mamma) har nog hittat vår (mammas) nästa vagn! Det kommer att bli en Onyx GXL i utförande XV2! Superfin!

Gårdagen blev en filmdag! A började med att se "Nyckeln till frihet" medan jag sov och sedan läste jag lite i "Djävulen bär Prada". Sen såg vi Fearless med Jet Li och sedan började vi se United 93. A såg klart United 93 imorse och jag såg lite medan jag gjorde mig iordning till jobbet.

Tankarna om religion. Islam är en religion som väldigt många miljoner människor tillhör. En ytterst liten procent är terrorister och dödar i religionens namn. Att ta livet av en flygvärdinna ''för att hon inte behövs'' och hävda att man dödar henne i Allahs (Guds) namn, är något jag vågar säga att den stora massan av muslimer tar avstånd från.

En väldigt liten procent ickemuslimer är bekanta med religionen. Filmer som denna bidrar troligen ytterligare till den allmänna uppfattningen om att islam är en fientlig religion. Min åsikt är en helt annan. Min åsikt är att det är förbjudet att döda, och förbjudet att kriga om man inte blir attackerad. Min åsikt är att det inte är okej att starta krig, bara att försvara sig. Det är den bild av islam jag har fått. För mig låter det sunt! Och, jag är inte muslim.

Djävulen bär Prada började bra! Jag tror att jag kommer att läsa ut den på några dagar. Den förra boken jag läste, Box 21, var en riktig sidvändare och även om jag stundvis äcklades av det jag läste, så kunde jag inte sluta.

Djävulen bär Prada fick mig att tänka på mitt framtida (förhoppningsvis) bröllop. Den dag jag gifter mig så ska jag bära de vackraste skor jag kan hitta. Det spelar ingen roll om märket är Manolo Blahnik, Jimmy Choo, eller betydligt billigare Gino Ventori. Huvudsaken är att det är en sko som känns RÄTT! Jag älskar skor! Om jag vore lite rikare, så skulle jag inte tveka över att köpa skor för tusentals kronor, per styck! Det är inte en möjlighet idag, men kanske någon dag?

Det verkar som att det blir ytterligare ett jobbigt avsked inom någon vecka. A har påbörjat (den korta) processen som krävs för att åka till annat EU-land med bibehållen A-kassa. I praktiken innebär det att han åker inom en till två veckor. Jobbigt! Men, ju snabbare han åker desto snabbare kommer han hem. Om han nu inte hittar någon lysande business i Frankrike och blir kvar där...

Mina egna planer är att flytta till Stockholm. Tack M för tipset om lägenheten i det område där du bor! Jag ska åka på visningen på söndag!

Måste hitta tid till att börja rensa bland mina saker. Jag har en oräknelig mängd kartonger i garaget och i förrådet som riktigt skriker efter att gås igenom och kasseras.

Dessutom ska jag lägga ut lite möbler och en cykel på Blocket. Vore skönt att få lite extra pengar just nu.

(Vaaaarför publiceras vissa inlägg med annat typsnitt än Verdana?? Det SKA vara Verdana! )

Hehehe, nuuu fick jag till det minsann! Med lite egen kodning så funkar allt! :D

Kommentarer
Postat av: AnnaSv

Hur var visningen? *nyfiken*

Kram,
AnnaSv

2006-09-11 @ 07:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback