Allt som kan strula, strular

Den senaste tiden så känns det som att allt som kan strula, strular. Men, riktigt så illa är det inte. Det är, vad jag minns, tre saker som har strulat.

* För sent dragna pengar
* Försvunnet pass
* Försvunnen mp3

Pengarna handlar om en biljett till A i november. I förra veckan så skulle jag hämta ut ett paket från posten och skulle betala 298 kr för det. Köp medges ej! "Har du täckning?" Jodå, jag har täckning... Betalade kontant och ringde telefonbanken när jag kom ut i bilen. Knappt 300 kr minus... SHIT! Ringde mamma som konstaterade att det var Gävlekontoret som dragit 4297.98 eller nåt sånt. Hon sa, ta det lugnt, det ordnar sig. Det var AlItalia som dragit pengarna för sent. Jag hade missat det på grund av att jag hade alla pengar från lånet på kontot i november, och dessutom gjorde alla stora inköp då, plus så fick jag halsfluss gång nummer två . Mamma blev den stora räddaren i nöden, tack tack!

Passet har lyst med sin frånvaro sedan flytten! Det slog mig häromdagen och stressen var total när jag kom hem och började leta. Slet ut alla kartonger som står i förrådet under trappen och gick igenom samtliga (ett tio-femtontal). Hade gett upp när jag får se en KABE-katalog sticka upp ur en stor kastrull i en kartong från datarummet. Tänkte "hmm ,den katalogen låg ju på köksbordet" (vilket INTE passet gjorde, men det verkade väl logiskt). Tittar lite i kastrullen, och javisst, där låg passet.

Den sista saken som har strulat är min mp3-spelare. Den har också varit puts väck borta sedan flytten! Jag hade en känsla av att den låg i en kartong tillhörande badrummet, men nej. Jag har en halv kartong tillhörande sovrummet kvar att packa upp. Så igår så började jag att gå igenom den. Nej, ingen mp3. Sen så fick jag syn på ett läppstiftsetui från Kina. Ett sånt där med plats för två läppstift. Jag tog upp det, öppnade det, och javisst, där i låg mp3-spelaren! Jag minns det nu efteråt, att jag packade mp3'n däri för att sladdarna inte skulle trasslas. Bra ställe va? :D

Nu är  det inte lång tid kvar till jag åker. Jag tänkte börja packa ikväll, för att kunna se hockeyn imorgonkväll. Natten mellan tisdag och onsdag så styr jag bilen mot Arlanda och Måby-parkering. Jag har beräknat att vara på Måby omkring 04:00 och 04:30, så jag måste åka från Gävle ungefär 02:45. Phu, så trött jag kommer att vara! Men, det får gå! Sju och en halv dag senare så är jag hemma igen. Fylld av hopp, eller bara tom?

Kram

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Är nog övertygad om att du garanterat känner dig tom efter resan, aldrig enkelt med avslut...oavsett... men samtidigt fylld av förhoppning inför ditt nya liv!!!
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback