Gråtdag

Idag är en gråtdag!

Igår så upptäckte jag att jag hade minus 300 på kontot pga att uttag på nästan 4300. Det uttaget hade inte jag gjort, och jag kände inte igen beloppet. Jag ringde till mamma som jobbar på banken och hon var in och tittade och såg att det var Gävlekontoret som gjort uttaget/betalningen. Hon skulle ringa dit direkt i morse för att ta reda på vad det var.

Jag kände ju att "fine, det ordnar sig, det är ju inte jag som tagit ut dessa, så jag kommer att få tillbaka dem''.

Uttaget var gjort av AlItalia. Bokföringsdagen var 16 november 2006!!!! och pengarna drogs alltså igår först.

Jag var säker på att det var nåt fel, för hur skulle jag bara ha kunnat glömma att ca 4300 inte var dragna från mitt konto? Såå mycket pengar har jag inte!!

Men, då hade jag "så mycket pengar". Det var i samma veva som jag höll på att handla alla stora saker till lägenheten. Jag hade säkert 30,000-35,000 på kontot, och eftersom jag väl tog för givet att de drog pengarna för biljetten, så kollade jag väl bara saldot som sjönk i takt med att jag handlade saker till lägenheten.

Det var alltså inte draget! Så nu har jag -300 kr på mitt konto och ska till Tunisien på onsdag. Som tur är så har jag en sååå snäll mamma, som nyligen fått en ganska stor summa pengar, så hon gav mig 10.000 kr, vilket hon ändå hade tänkt göra som hon sa. Väldans snällt!!! och det kunde inte ha kommit lämpligare! Såå skönt!!!

Gråt nummer två stod min kollega för. En så otroligt svinig kund som fick henne ledsen. Hon har lagt ner hjärta och själ i detta ärendet och burit det med sig dag som natt och gjort ALLT för att reda ut det och hjälpa kunden. När hon sen ringde med ett besked, så var kunden så oförskämd så att hon brast i gråt. Jag förstår henne till hundra procent, jag reagerar exakt likadant. Så tänk på det, ni som ringer och skäller och är oförskämda - det är en människa där bakom, som bara försöker göra sitt jobb på allra bästa sätt. :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Bannie

Hej! SKönt att det "ordnade" sig. Är inne och läser din blogg med jämna mellanrum :D Hoppas du får en mysig resa i tunisien, längtar tills vi far i maj :)

2007-04-04 @ 20:54:12
Postat av: ewa

Visst e mammor helt underbara på att trösta :-)
o griniga kunder skall vi bara inte tala om...usch!

2007-04-05 @ 00:08:56
Postat av: ewa

Visst e mammor helt underbara på att trösta :-)
o griniga kunder skall vi bara inte tala om...usch!

2007-04-05 @ 00:08:59
Postat av: hannastina

Fasiken vad trist med pengar som dras så sent. Blä! Det där med griniga kunder skulle jag aldrig kunna tas med. Jag beundrar dig som kan det. Tur att jag inte jobbar med människor på det sättet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback