Köpmani

Jodå, jag har blivit anklagad för att vara köpgalen. Oftast gäller det skor. Jag kom hem från Tunisien i onsdags med sju par skor i bagaget (ett par var faktiskt till syrran) och på torsdagen så var jag på stan här i Gävle och köpte två par till! Jag skulle egentligen bara köpa ett par, men så fanns det ett par som kostat 598kr som nu var nersatta til 100 kr. Även om de var i stl 39 och jag har 40 så bara måste jag köpa dem! Om jag nu inte kunde gå ut dem själv så får jag väl ge bort dem då, tänkte jag! Så, nu ska mamma få ett par ursnygga svarta skinnpumps, för nej, jag kunde inte gå ut dem.

Idag ska jag hämta mina nya vitvaror! Det är ny kyl, frys, spis, micro och kökslampa! :) Kalaset bör gå på lite drygt 17,000 om jag har räknat rätt! Jag har alltså tagit lån för att köpa detta, för att mitt nya kök verkligen ska få vara nytt. Nuvarande vitvaror är inte gamla, men kyl och frys är av olika årtal, -03 och -04, så de är inte likadana. Spisen är från -05 eller -06, men med plattor och jag vill naturligtvis ha hällspis i mitt nya fina kök. 

Nejdå, det är inte dags att anmäla mig till Lyxfällan. Jag förköper mig inte. :)

Snart helg igen, bara tre dagar kvar. Jippi!

Kram, Sofia

Kommentarer
Postat av: Helena

Hejhej, ramlade in här när jag sökte på info om Tunisien. Ska åka dit i mitten av mej. Hur var vädret när du var där, kunde man bada i havet?

2007-04-25 @ 17:53:18
Postat av: Sofia

Hej!

Jag var i Sfax, som inte är en turistort. Även om det ligger vid havet, så finns ingen vidare strand. Jag hade INTE badat i havet när jag var där. I solens värmande strålar så hade jag kortärmat, men i skuggan så åkte jackan på igen. Aprilvädret är minst sagt vanskligt. Enligt min pojkvän (som är kvar där) så väntas varmare väder om ca en vecka, så förhoppningsvis så får ni varmt och skönt i mitten av maj. Havet har kanske inte värmts upp ännu, men en 18 grader bör det nog vara iaf. Säsongen drar igång i juni kan man säga, men många tunisier anser att bästa tiden är efter 25 juli.

Postat av: sawsan

Hej du!
Samma här kan handla hur många skor som helst. I somras bilade vi ju till Tunis och stannade även i Milano ett tag och vi hade runt 30 skor med oss hem allas inräknade :)

2007-04-26 @ 13:23:58
Postat av: Helena

Ok, hoppas på värme framöver då. 18 grader ska man väl klara, annars finns ju alltid hotellpoolen!

2007-04-27 @ 08:38:11
Postat av: Brita

Snälla Sofia, NÄR ska vi få se lite bilder från ditt nya hem! Är sååå nyfiken!

2007-04-27 @ 15:08:35
Postat av: Sofia

Hahaha, ja, säg det Brita! Jag glömmer ju bara att fota! Kanske ska ta lite foton på den kaos som jag har hemma nu? Med en nästan helt uppackad resväska som ligger på vardagsrumsgolvet? :D

Kram, Sofia

2007-04-27 @ 15:48:07
URL: http://tunisien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback