Var är värmen?

Jag sitter på jobbet och avundas alla som är lediga och kan vara ute i det härliga vädret! Eller, satt och avundades, är nog ett mer korrekt uttryck. Jag satt nämligen här innan min lunch och tänkte ''Åhh, tänk alla grannar som kan sitta ute i solen och umgås och ha det härligt!''. Sen så fick jag lunch, gick ut på stan, och avundades inte längre. Jag svär inte ofta, men nu ska jag göra det, så håll för öronen! FY SATAN vad det blåste kallt!! Riktiga nordanvindar som letade sig in under min ullkappa och tunna tunika. Jag har ju för tusingen (okej, ännu en slags svordom) vårskor idag och det ska ju vara varmt!

Men det fina vädret verkar lysa med sin frånvaro de närmsta dagarna. Kanske är det för att jag lättare ska kunna se fram emot tunisienresan. Kanske är det för att jag ska längta till sol och värme och med glädje sätta mig på planet som tar mig till nordafrika. Kanske, men jag tror ändå att jag kommer att längta hem till min lägenhet och mitt område under tiden som jag är borta. Men jag har en hel, lång sommar att se fram emot.

Det känns som att det blir mitt livs hittills bästa sommar. Jag hoppas att jag känner rätt!

Jag sitter alltså på jobbet. Min första arbetsdag av fem. Igår så var jag tvångsledig! Vi får bara jobba max sju dagar på raken (ja, det är så för alla enligt de nya lagarna) och jag var schemalagd i nio dagar på raken, frivilligt. Eftersom jag åker till Tunisien så hade jag valt att ta de lediga dagarna från påsken till jag åker, men då blev det alltså för många arbetsdagar. Min tvångslediga dag använde jag till att åka hem till min bästa kompis A och träffa hennes dotter och dessutom hennes enveckas bebis! Ooooj, så söt han var!! Att dottern är söt vet jag ju, och sonen var precis lika söt! En superhärlig dag som avslutades med en tur i solariet och härligt tjejsnack med en granne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback