Alla hjärtans dag

Idag är det "Alla hjärtans dag". En dag som jag inte precis gillar. Jag tycker att det är ett köpmannapåhitt och en ganska elak dag. Alla ensamma som söker någon, känner sig säkert mer ensamma en dag som denna, då allt handlar om kärlek. Jag försöker att ägna dagen till att tänka på de som är ofrivilligt ensamma.

Jag är inte ensam, men delar uppfattningen om den här dagen tillsammans med min älskling. Vi tycker båda att man kan fira kärleken varje dag, eller när man själv vill.

Jag har firat Alla hjärtans dag tidigare, med en gammal pojkvän, men jag saknar det inte. Det var bara en stor besvikelse när man förväntat sig en present och den uteblev. Jag gillar inte att bli besviken för att inte få en present, jag gillar att bli glad för att få en oväntad present!

Ett annat år så hade jag legat sjuk i flera dagar innan Alla hjärtans dag. På själva dagen så var jag också hemma, men mådde mycket bättre mot kvällen och körde igång med storstädning. Jag dejtade en kille då (totalt ca fyra månader eller något) och han ringde och ville komma på kvällen. Jag tyckte inte att han var så jättespännande och jag visste att det inte skulle leda till något mer, så jag ville inte avbryta min storstädning för hans skull. Att det var Alla hjärtans dag visste jag, men inget jag tänkte särskilt på.
Han hade köpt en chokladask till mig, som jag fick vid ett senare tillfälle. Ja, jag fick lite dåligt samvete för att han inte fick komma på Alla hjärtans dag, men så här i efterhand så vet jag att jag hade en bättre kväll ensam än tillsammans med honom.

Ikväll kommer jag nog också att vara ensam. Jag börjar tidigt imorgon och jag och A brukar aldrig träffas när jag slutar sent och börjar tidigt dagen efter.

Igår fick jag se resultatet från Melodifestivalstävlingen! Jag hade ökat min försäljning med mer än 500% från jämförelseveckorna! Gissa om jag blev glad? Inte nog med att jag får gå på melodifestivalen, utan jag har också förbättrat min försäljning markant!

Kommentarer
Postat av: Micke

Säger bara en sak då : Snyggt jobbat!

2007-02-14 @ 15:30:31
Postat av: hannastina

Kul att det går så bra med försäljningen!! :D

Postat av: Elisabeth/Dubbelörnen

Grattis! Sådant är ju alltid positivt för självkänslan, eller hur?

2007-02-15 @ 07:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback