Det där med lottningen...

För att klargöra något. Jag är INTE ute efter att LW eller AL ska stanna hemma så att jag får åka. Faktum är att om erbjudandet kommer (vilket det också har gjort) så skulle jag INTE åka på dessa premisser. Aldrig! Det handlar inte om att andra får åka. Det handlar om att jag INTE får åka, trots att jag blev lottad.

Det kommer inte att ordna sig. Tyvärr. Jag är fortfarande väldigt besviken och har framfört mina synpunkter och synpunkter från insatta personer som jag har pratat med.

Kompensationen kan bli att jag får åka iväg på ett annat event. Men det var ju just detta som jag ville åka på. Det var ju just detta som jag blev lottad till. Det var ju just detta som var i Stockholm med chans att träffa vännerna på de (få) lediga stunderna. Det var ju just detta som var nu. Nu när jag känner att jag behöver något som piggar upp mig.

En längre blogg kommer senare. Jag har en förmåga att börja skriva blogg när jag egentligen borde börja att göra mig i ordning för jobbet.

Jag måste åka en kvart tidigare än nödvändigt idag, för jag ska skjutsa min syster till tåget som ska ta henne till fack-kurs i Stockholm. Men, det gör jag så gärna!



Tankarna på event ligger ständigt närvarande. Det missade digital-tv eventet svider fortfarande. Jag vet att det är onödigt att lägga energi på sådant som man själv inte kan påverka, men en besvikelse kan man inte skaka av sig hur lätt som helst.

Pratade med D på msn tidigare idag. D var en av de andra från Gävle som var med på Friidrotts-EM i somras. Han hade sökt till Telia i fjällen i vintras och blev uttagen, men eftersom han precis fått ny tjänst inom Telia så tackade han nej. Han ska troligen söka till vintern igen, och jag tror minsann att jag också ska göra det! D ska söka till Åre, medan jag känner mig mer sugen på Lindvallen. Eftersom husvagnen står i Tandådalen, så kan jag ju räkna med lite ''besök'' i form av mamma och syster. Jag känner för att göra någonting annat. Nu är tiden att göra det, eftersom när man har fått barn (om jag får några) så är man bunden på ett annat sätt. Man kan inte dra iväg i fyra månader/ett halvår, för man har en familj att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback