Det lottades, och det lottades

Som ni vet så har jag ansökt om att få åka till Stockholm för att dema digital-tv. Det är något som jag känner att jag verkligen behöver.

Igår skulle det göras upp om vilka som fick åka. Fem intresserade. Två av dem kunde åka vilken som helst av helgerna, de andra tre kunde bara åka den sista helgen. Okej, så CW o LO fick första helgen utan lottning. Sen skulle det lottas till den andra helgen. Två skulle få åka och en bli kvar hemma.

Som första namn ropades.... SOFIIIIA!!!! Jiiiiippiiiiiieeeee!!!!! Jag skrek rakt ut! Oj, så glad jag blev!!!! Sen så höll jag tummarna för kompisen LW, men det blev AL som blev dragen. Nåja, jag var jublande glad för min egen skull!!!

Sen så säger UB nåt i stil med "meen, kunde LO verkligen åka den första helgen?", så fick chefen kolla upp det extra - och nej, det kunde hon inte. Nehej, så hur löser man det. Jo, CW fick åka själv första helgen, och sen så skulle det lottas om till den andra (märk väl att jag alltså redan fått veta att jag skulle få åka och blivit superlycklig för det). Lottningen börjar om. Som första namn dras LW! och som andra namn dras AL! Så LO fick ändå inte åka, och jag blev också utan, trots att jag hade dragits allra först den andra gången. Usch och fy så orättvist det kändes! Vidrigt!! Sen så försökte det slätas över med att jag skulle få ett "tröstpris" men då protesterade jag! "Tröstpriset" var min väl förtjänade vinst från säljtävlingen som vi har haft. Jag vann ju en biljett till melodifestivalen!

Chefen sa att hon skulle försöka att få iväg mig till Stockholm också. Hon förstod hur det kändes, och att det var orättvist att jag blev utanför på grund av att hon kollat fel inför lottningen. Jag hoppas verkligen att jag får åka, annars kommer den här besvikelsen att sitta i länge.

Att inom några minuter bli jublande glad, och sedan så ledsen att tårarna bränner innanför ögonlocken är inte roligt.

Efter mötet så fick jag samla ihop mig, ta en ipren mot huvudvärken som slog till någonstans kring lottningen, och åka och jobba på Läkerol Arena. Brynäs vann i förlängningen med 5-4 mot ett Skellefteå som tyvärr inte spelade hockey, utan nån slags stopp- och dragspel i stil med Djurgården. Usch, vad jag tycker att det är tråkigt att se ett spelande lag som Brynäs möta ett sådant lag.

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Asså, kan bara inte låta bli att kommentera... kan inte ens tänka mig att en kompetent chef beter sig på detta vis!! Har man själv klantat till sig så får man lösa det o se till att de namn man redan dragit åker iväg. Otroligt oproffesionellt att först dra namnen o sedan säga opps, det bidde fel o sedan får de man namngivit inte åka... Hoppas verkligen inte att övriga chefer hos er är lika inkompetenta...

Postat av: Sofia

Tack för kommentaren, Elisabeth! Måste bara säga att jag gillar min chef! Hon är dessutom min kompis! Men ja, jag tycker att lottningen blev väldigt, väldigt orättvis och håller alla tummar för att det ska fixa sig så att jag får åka.

2007-02-17 @ 22:52:26
Postat av: Dubbelörnen

OK, jag förstår att din chef kan ha andra kvalifikationer o att hon är din kompis. Men... som chef så är nog rättvisa en av de viktigaste egenskaperna o att kunna stå för det man sagt o lovat!! Har själv haft event där man dragit lott om deltagandet, om jag hade klantat till det så hade jag t o m tagit ur egen ficka för att rätta till det jag gjort. Det är ingen skillnad mot lotteri på jobbet för anställda el om Svenska Spel klantat till det o säger sry vi drog fel nr till vinsten vi måste dra på nytt...
Jag anser det är fegt som chef att inte kunna stå för det man gjort o i så fall kompensera sagda "LO" för felet o låta "dragna" personer få den event man redan dragit!!
Chef är väldigt lätt att vara men att agera som sådan kräver betydligt mer!! Sry... även om det är din kompis...

2007-02-18 @ 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback