En förkylning kommer sällan ensam

Helgen är här! Vad är helgen till för egentligen? Är helgen till för att orka med veckan, eller är veckan till för att orka med helgen? Inte alla helger är den andra lik.

Den här helgen handlar om kurering. Kureringen hjälps av att det är mycket sport på tv. Förkylningen har en dag till på sig, sen ska den vara borta.

Förutom sport så har jag hunnit med några skivor av en av vår tids största serier, nämligen Sex and the City. För skojs skull så sökte jag på sexandthecity.blogg.se och fick träff. Tre små korta bloggar. Sen sökte jag vidare på carriebradshaw.blogg,se (på grund av att den som hade sexandthecity-bloggen kallade sig Carrie Bradshaw) och fick också träff. Bloggen handlade om sex. Kanske tror människan bakom att det räcker att skriva som sex för att vara intressant. Men, man måste ju skriva bra också.

När jag var liten så hade jag alltid bokprojekt. Jag läste många hästböcker och jag ville inte bara läsa böcker, utan skriva dem också. Nu har det fallit sig så att jag aldrig har blivit någon stor författare, nej, inte ens en liten författare. Ja, i själva verket så har jag inte blivit någon författare över huvudtaget.

Uno och Irma, Andersson och Gibson, Elin Lanto, Tommy Nilsson, Anna Book... dessa gick vidare till andra omgången. Jag trodde faktiskt att Andreas (vad han nu heter, Magnus Carlsson ex'et... Lundquist... något sånt) skulle gå långt.

Appropå melodifestivalen så pågår en säljtävling på jobbet där vinsten, och andraprisvinsten, är en biljett till deltävlingen som går på Läkerol Arena i Gävle. Tävlingens upplägg är inte helt rättvist, men samtidigt visste ingen om det i förväg. Två veckors förflutet sälj ställs mot två veckors nuvarande sälj. Jag sålde dåligt under de två första jämförelseveckorna, dessutom så var jag sjuk i några dagar. Det gör att jag har ett "bra" utgångsläge, då vinnaren är den med högsta procentuella ökningen. Så, jag vet inte hur det skulle kännas att vinna. Kanske skulle det kännas lite som "jaja, jag vann, men bara för att jag var sjuk tidigare...". Men faktum är att jag faktiskt har kämpat den sista veckan! I fredags sålde jag bättre än jag någonsin har gjort, trots att en förkylning och smygande feber ständigt gjorde sig påmind. Borde jag inte få känna mig som en värdig vinnare då, om jag nu vinner? Allt beror på vad jag, och mina kollegor, gör den kommande veckan.

Appropå melodifestivalen, igen. Eftersom jag normalt jobbar ideellt på Läkerol Arena under Brynäs hemmamatcher, så får jag också jobba på melodifestivalens deltävling i Gävle. Jag kommer i alla fall att jobba under de två genrepen, och om jag inte vinner biljetten som jag skrev om tidigare, så kommer jag att jobba under själva tävlingen också.

Tanken med den här helgen var att göra klart i klädkammaren. Mina skor skulle få hyllor, och mina kläder skulle läggas och hängas på plats. Utgången blev en annan. Det blev oönskat sängläge.

En förkylning kommer sällan ensam. Förkylningen har förflyttat sig från 15D till 21E. Ett stenkast som kändes oundvikligt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ny blogg önskas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback