Undantaget gör regeln

Igår lade jag märke till ett misstag i en för övrigt helt perfekt serie. Många serier bygger ut familjer eftersom. Till exempel Melrose Place. I början så var Jane ensambarn, men efter några säsonger så dök hennes syster Sydney upp. Sådant irriterar mig. Det är som att serien löper lite på måfå och om det blir tråkigt så slängs några nya karaktärer in.

Sex and the City har inte många fel, men igår upptäckte jag alltså ett. Carrie sprang ihop med Aidan något år efter att de slutat dejta. I själva verket så hade det nog inte ens gått några år, eftersom Mirandas son inte är ett år en. Dessutom så hade Aidan barn, och var gift, utan att Carrie hade fått höra det av Steve. Det kändes liksom inte rimligt. Aidan ska ju vara "silent partner" till Steve på hans bar, och Steve och Miranda umgås ju en hel del i och med att de har barn tillsammans. Det var snabbt marcherat att gifta sig och få barn på den tiden.

Men, jag ska inte klaga så mycket på en serie som är helt fantastisk! Jag har bara tre skivor kvar nu.

Nu börjar filmen "Broken Arrow" som vi ska se innan det är dags att sova. Tidigare ikväll så har vi sett Saw III, som var mer lik ettan än tvåan och i alla fall nästan lika lysande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback