Vinterkräksjuka

Igår fyllde min mamma 60 år. Jag hade tagit a-konto de två sista timmarna, så istället för att sluta 18:00 så slutade jag 16:00. Som alltid när jag och min syster ska iväg någonstans, så blir vi sena. Först så tyckte hennes barn att jag var sen. Det var jag inte, för vi skulle göra oss i ordning och så skulle jag gå till syrran så snart jag var klar. Jag var hemma i knappt tjugo minuter och gjorde mig klar på den tiden.

Sen så skulle syrrans mellanpojk ha mat, för han hade varit på gymet och var vrålhungrig. Det blev Max och det tog också lite tid. Sen skulle vi in i Sandviken för att köpa present till mamma. Vi blev oroliga att de stängde tidigt, men hade som tur var öppet till 18:00. Ca tio minuter innan stängning så kom vi och köpte ett paket med Floating och helkroppsmassage. Det blev lite billigare än vad vi hade tänkt oss, så vi kompletterade med att vi ska bjuda ut mamma på middag här i Gävle vid tillfälle.
Vi skippade kort och blommor, för det hade bara inneburit att vi hade kommit till mamma ännu senare.

Hos mamma var det redan fullt hus. Allt som allt så hade ca 25 personer varit där igår och idag kommer 16 till. Hon fick jättefina presenter och var jättenöjd!

Vi blev bjudna på svampsoppa och gulash och sen följde kakor, tårta och kaffe avec. Efter fikat så började min mage att krångla. Jag gick på toaletten men det gick inte över. Efter ett tag så kräktes jag. Magknipen höll i sig och sen så kräktes jag igen. Jag trodde att jag hade fått vinterkräksjukan, för det kom så plötsligt samt att jag hade jätteont i magen. Efter andra kräksvängen så hade jag inte längre lunchen - lammgryta - i magen. Färden hem blev jättejobbig. Jag hade ont i magen och varje sekund kändes det som att jag skulle kräkas igen, men jag gjorde det inte. Jag somnade så fort jag lade mig i sängen och även om jag har haft jätteont i magen hela natten, så har jag varken kräkts eller varit på toa något mer. Jag är helt säker på att lammgrytan var boven i dramat.

Det trista var att jag skulle träffa A igår, men kände att jag inte orkade eftersom jag trodde att jag skulle kräkas hela natten. Nu har jag precis sagt hejdå till honom för några dagar, för han åker till Gräsö och hälsar på hans mamma med sambo. Han visste inte riktigt när han kommer hem, men vi träffas ju då i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Uhhhhhh för vinterkräksjuka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback