Znark znark znark

Grannens snarkande gör mig galen! Det är timmerstockar som dras där inne! Det HÖRS genom väggen! Jag lovar! Om jag står i dörröppningen till sovrummet, så HÖR jag hur han snarkar! Mitt sovrum förvandlas varje natt till en outhärdlig zoon på grund av grannens evinnerliga snakande! Minst en gång per natt vaknar jag av oljudet! Allvarligt! Får man låta så? Det är ju störande! Man får inte spela musik nattetid, men jag hade föredragit lite skönpop framför dessa timmerstockar.

Ibland bankar jag i väggen, och då tystnar det oftast lagom till att jag ska kunna somna om. Åtminstone ibland.

Det fungerar inte med öronproppar, för mina öron gör ONT efter bara ett par nätters användande.

Jag blir galen!!

Den enda lösningen verkar vara att isolera väggen. Jaha, då är det så roligt att den ENDA vägg som jag har tapetserat är naturligtvis väggen in mot snarkmonstret. Den tapeten var dessutom den dyraste, så förutom isolering och ny vägg så kommer det att kosta mig två nya tapetrullar. Någon, isolera min vägg! Snälla!

Som det var sagt; Jag blir galen!!!

Kommentarer
Postat av: ewa

Stackars dig.. hemskt när sömnen blir störd så...
Försök o tala med grannen vid lämpligt tillfälle. Han kanske kan ställa sin säng på nåt annat sätt, så att ljudet inte slår så som nu. Han förstår ju säkert redan (efter dina bankningar)att han stör, så han kanske t o m byter till annat sovrum.

2007-02-21 @ 22:10:51
Postat av: Dubbelörnen

Kan inte låta bli att skratta... Du verkar förföljd av "oljud", det ena el det andra... Du skulle gjort som jag, flyttat till en gård på landet. Definitivt inga störande grannar, inget oljud fr "gatan"... bara lugnt o fridfullt här under vår "korkek" :)

Kramar

2007-02-22 @ 08:03:26
Postat av: Sofia

Örnenx2, jodu, jag är ljudotursförföljd utan dess like!!! Visst, jag är extremt känslig mot ljud när jag ska sova, men jag lovar, ALLA som är i mitt sovrum kan höra grannens snarkningar.
Nackdelen med er typ av boende för mig är att jag är så himla mörkrädd! Och jag gissar att det kan bli rätt mörkt nattetid? :D Jag skulle GÄRNA bo ungefär så när/om jag har familj. :)

Ewa, jag är inte så säker på att han har hört mina knackningar. Dom kanske gör så att han "vaknar till" och vänder sig. Jag hoppas det iaf. Jag har liksom bara "knackat till". Vågar inte dunka o banka så att han ska tycka att jag stör honom. Han har likadant sovrum som jag, och det är liksom bara efter den väggen som man kan ha sängen. Han har inget annat sovrum att byta till heller. Iofs så bor han i en trea, men det tredje rummet rymmer inte sängen.

Ljudisolerande vägg är nog ända lösningen! Men, det får jag ta! ;)

Kramar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback