Att göra

På jobbet så har vi en funktion som heter "Att göra". Det är precis vad det låter, en lista med grejjer som ska göras.

För ett tag sedan när jag var hemma hos min syster så hade hon skrivit en ''Att göra-lista" där hemma. Det vill säga en lista med alla saker som ska göras. Så som, byta tapet där och där, byta golv där, fixa ditt och datt osv.

Min "Att göra-lista" skulle kunna förkortas till ''precis allt ska fixas''. Men, det vore inte riktigt, riktigt sant.

Jag har faktiskt gjort en del...

Men det som är kvar är en heeeel del.

Uppackning av alla kartonger och säckar.
Genomgång av det som packas upp och kastning/ursortering av det som inte ska vara i lägenheten.
Lägga klart sista raden golv i vardagsrummet.
Tapetsera fondvägg i vardagsrummet.
Måla tak i hallen x2.
Tapetsera kök och hall (först riva tapet och spackla).
Köket ska göras klart (snickaren).
Tak i badrum målas.
Alla dörrkarmar ska målas.
Nya dörrar köpas.
Köpa taklister, dörrfoder och socklar till samtliga rum och få dem uppsatta.

Hmm, ja, det är väl vad jag kommer på just nu. Det är en heeeeel del som ska göras! Och jag har allt för lite tid över, tyvärr.

Men men, nån gång så ska det väl bli klart!

Kram, Sofia

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Att-göra-listor... ja, det är jag mycket bekant med... Mina listor är nog milslånga, inte bara med renoveringar utan även med en massa annat... :)

Det fixar sig väl... med tiden... eller hur...
Kram Elisabeth

2007-02-01 @ 15:44:29
Postat av: Caroline

:) Jag städar bara ibland

2007-02-01 @ 22:34:49
Postat av: Dubbelörnen

Tack vännen för all hjälp igår!!! Du är en pärla...

Kram Elisabeth


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback