Det nya året

Det nya året började på ett alldeles utmärkt sätt. Det gamla året slutade likaså. Fredagen innan nyår styrde vi mammas Hyundai Sonata mot Sälen, Tandådalen och husvagnen. Dagarna har rusat iväg, fyllda med vila, en del shopping och några promenader. Kvällarna har blandats med lugna kvällar i husvagnen och vinfyllda kvällar i grannars goda lag, och med några turer till storstugan.

Nyårsafton var trevlig med god mat, trevligt sällskap, bra musik och hemskt bubbel! Vi åt laxrullar  med pepparrotsfyllning till förrätt, oxfilé med wokade grönsaker, rödvinssås och dragonsås till varmrätt och en underbar vit chokladmousse med hallonsås till dessert. Den senare stod jag för (liksom stora delar av varmrätten) och var en repris från nyår 2004. Jag gör den i vinglas och mamma hade lovat att vi skulle fixa desserten till alla oss elva som firade tillsammans. Det var härligt att se allas ansiktsuttryck när jag kom bärandes med kartongen med de moussefyllda vinglasen och trevligt att höra alla kommentarer om hur gott det var! Alla åt upp och var mycket tacksamma! Roligt! Jag älskar att laga mat (göra dessert) när det blir uppskattat.
Mamma hade med sig en fin Veuve Cliqout som hon tyckte att det var på tiden att vi drack upp, men nej, den skulle sparas till midsommar enligt husvagnsgrannar. Hennes flaska skulle räcka till oss alla sa hon. Det visade sig vara en hemsk, mousserande shiraz, dvs RÖTT mousserande vin. Inte rosé. Rött. Det smakade gräsligt! Men vad gjorde det? Det nya året kom ju ändå. Vi var glada ändå. Och den fina champangen spräcker vi på midsommar.

Den röda tråden genom hela veckan i fjällen har varit sporten! Tro nu inte att jag har gått och blivit en hängiven sportutövare, nej, det är den lilla fjortontummaren som har gått varm med tour de ski, alpint och skidskytte. Hemresan är planerad till tidig förmiddag imorgon för att hinna hem lagom till finalen av tour de ski.

Jag är nybliven innehavare av det fenomenala abonnemanget
Trådlöst Bredband. Den största anledningen till att jag verkligen skaffade det, var att jag är administratör för ett forum där det hettade till lite under tiden jag var borta. De andra administratörerna kunde, och kan, givetvis reda ut det, men samtidigt så kändes det som en bra anledning för att skaffa abonnemanget som jag gått och funderat på ett tag. Det passade ju bra att syrrans yngsta åkte med ett par husvagnsgrannar (nåja, granncampingar iaf) hit i fredags och kunde ta med sig min laptop hit.

Jag har suttit och funderat lite på min årskrönika, men jag måste säga att minnet är lika bra som en guldfisks ungefär. Jag kan verkligen inte komma ihåg vad jag har haft för mig under året. Kanske ska jag försöka lite till med att dra mig till minnes. I så fall kommer krönikan så fort den är klar. Kanske kan jag friska upp minnet genom att läsa gamla bloggar, både här och på hemsidan.

För hemsidan finns lite planer för året. Vad som blir av dem återstår att se.

Tack Carro, för att du inspirerade mig till att bli en toksäljare under årets sista dagar. Vi kör vidare i samma stil detta år, bara din mage blir bra igen!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gullig du är, =) Ingen fara, man måste peppa varandra i detta arbete för att orka. När är det A kommmer hem?

Postat av: hannastina

Kul att se att du är tillbaka. Gott nytt år och god fortsättning.

2007-01-08 @ 21:47:38
URL: http://hannastina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback