För gammal för fest

Helgen har gått alldeles för fort! Varför känns det alltid så? När fredagen kommer så tycker jag att veckan faktiskt har gått ganska fort och att det är så skönt att ha helg igen. Men, sen hinner man inte mer än andas och så är det måndagmorgon.

Vad jag gjorde i fredags kommer jag inte ens ihåg! Jag minns att jag var hemma hos syrran och åt mat, och sen var hon med mig hem ett tag och gick ungefär vid 22-snåret. Men vad jag gjorde mellan jag slutade jobbet och då jag åt hos syrran har jag ingen aning om!

I lördags så var det årets Hockeyfest, och jag jobbade på matchen innan. A åkte med syrran och P upp, så han såg matchen mestadels med dem. Direkt efter matchen så gick vi till Estraden där det blev mat och party. Jag drack kanske aningen mer än jag borde, och slutet av kvällen är lite dimmig i minnet.

Det slog mig just vad jag gjorde i fredags efter jobbet. Jag var ju på stan och shoppade för över 1000 kr! Det var Kappahl som hade kläderna som föll mig i smaken. Ibland är det så himla konstigt mode i affärerna. Eller så är det för att alla vår och sommarkläder har börjat leta sig in i hyllorna. Man vill ju inte gärna gå klädd i ljusa pastellfärger i januari.

Igår, söndag, så var det viloläge som gällde mest hela dagen. A ville se Prison Break som han missade när han var i Tunisien. Sagt och gjort, vi  började koppla in högtalarna till datorn, men sen ville dom absolut inte fungera. Vet inte vad som är fel, men jag ringde supporten och dom skickade en felamälan till Creative. Troligen så får jag returnera dem och så får jag nya - fördelen med hem-pc.

Mot kvällen så ville vi se Saw III och när jag väl fått brännaren att fungera så var vi så trötta, så vi bestämde oss för att vänta med filmen. Det enda vettiga vi gjorde under dagen var att göra mat - fisk ("menäni") med slata tunisienne och bröd. Åh, så gott!

En full arbetsvecka väntar, även om måndagen nästan är gjord.

Kommentarer
Postat av: hannastina

Vad köpte du för kläder då? Jag förväntar mig givetvis en full rapport. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback