Jag vill inte vara sjuk

Hemma  med trasslig mage. Vet inte vad som är fel, om det är nån magsjukesväng, eller om det är magkatarr. För att inte bli alltför detaljerad så kan jag säga att jag får besöka toa lite för ofta, jag får tokont när jag äter och har ont då och då däremellan också. Enklaste lösningen verkar vara att inte äta, men det fungerar ju inte i längden. Igår tänkte jag gå och jobba idag, och idag tänkte jag gå och jobba imorgon. Nu är det kväll och jag känner mig långt från okej, så jag tänker nog stanna hemma imorgon också.

Det hjälper ju inte direkt att det är väldigt stressande att lägenheten ser ut som den gör. Det känns som att när jag ändå är hemma så kan jag ju fixa till här hemma. Men nej, är jag hemma och är sjuk så får jag dåligt samvete om jag gör något. Det känns liksom som att jag skolkar då, trots att jag aldrig har varit någon skolkare. Jag åkte med syrran till ÖB för att köpa tvättmedel eftersom jag hade tvättstugan ikväll. Men när vi kom hem så bokade jag av tiden. Jag tror faktiskt inte att jag skulle ha orkat tvätta idag. Jag är liksom "klen".

Såja, slut på självömkan för ett tag. Nu vet ni i alla fall hur jag mår.

Igår så var plattsättaren här, så nu är plattorna i köket på plats. Han har inte fogat ännu. Jag trodde att han skulle göra det idag, men jag bedrog mig tydligen. Åh, kanske, kanske så kan köket bli så klart det kan bli under nästa vecka! Jag ska ju köpa ytterligare ett par skåp, men det får ju vänta ett tag.

Som jag har skrivit tidigare så störs jag av grannarna här. Eller, grannen. Han som snarkar. Igår hörde jag också att grannen ovanför höll på med något. Först trodde jag att han kanske borrade, men det höll på lite för länge. Idag på morgonen så återkom ljudet. Nu tror jag istället att han spelar något "skjutspel". Det låter liksom som en kulspruta mest hela tiden, med små korta pauser emellan. Suck! Kan jag inte bara få bo på ett ställe där det är TYST och LUGNT? Där grannarna inte har fest sent på natten var och varenda helg, där grannarnas barn inte vaknar sex på morgonen och springer rally i hallen fram till tio då mamman verkar behaga kliva upp, där grannarna inte snarkar eller spelar tv-spel så att det dånar i väggarna? Ska jag behöva flytta till hus för att få lite lugn och ro?

Funderar helt seriöst på att kolla upp om det går att ljudisolera väggen in till den snarkande grannen. Så här går det nämligen inte att ha det.

Trots att jag har varit hemma i två dagar, så står fortfarande Sex and the City-boxen orörd. Kanske ska jag se ett avsnitt nu? Först ska jag se efter ifall det finns något att se på tv, men annars blir det nog pilotavsnitt ikväll!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Krya på dej nu
Det går inte att flytta sängen till andra väggen och på det viset slippa höra grannen?

2007-01-18 @ 20:37:40
Postat av: Sofia

Jag har funderat på att flytta sängen... men det blir så knasigt med dörren då... och likaså tv'n... Kanske måste jag göra så i alla fall...

2007-01-18 @ 20:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback