Migrän?

Två dagars frånvaro på grund av en bultande huvudvärk. Igår eftermiddag/kväll kände jag mig ganska okej och följde med syrran för att hämta mat på Max. Mot kvällen kom huvudvärken tillbaka och natten har varit hemsk. Jag har legat vaken långa stunder på grund av värken. Nu har värken dragit tillbaka, men "den finns där" fortfarande. Hoppas att den är på tillbakagång i alla fall och inte bara tillfälligt har dragit sig tillbaka. Istället är jag jättetrött, så jag ska försöka sova lite middag idag. Inte för länge bara, för jag måste ju somna i tid ikväll, så att jag är pigg på jobbet imorgon.

Jag är less på att vara sjuk! Så less! Jag tror inte att den här värken kommer från nacken, för nacken har varit riktigt okej nu i några dagar (trots att det fortfarande är något som ligger fel och behöver rättas till av kiropraktor). Sjukgymnasten misstänkte ju att det var migrän, och jag misstänker också det. Kanske ska jag boka tid på hälsocentralen här i Bomhus, eller kanske hos företagshälsovården? Något måste göras i alla fall, jag vill inte ha sån huvudvärk igen.

Munsåret som blossade upp natten till igår är mycket värre idag. Jag hoppas att det hinner lägga sig till på lördag då vi ska på årets hockeyfest på Estraden. Kommer nog att bli hur roligt som helst! Tyvärr jobbar jag ju på matchen innan, men det är det fler än jag som gör.

Idag kommer troligen snickaren och gör klart i köket. Jag oroar mig lite för hur många timmar han har lagt ner. Jag fasar för att det kan bli ganska dyrt. Helt klart kommer han ju inte att kunna göra det, eftersom jag fortfarande inte har köpt alla skåp. Det fattas två överskåp till kyl och frys, samt ett par täcksidor dit. Dessutom så måste en lösning göras för en bit vägg mellan sista skåpet och ytterväggen. Det går inte att ha något skåp där eftersom fönstret och fönsterbrädan blir ivägen. Antingen så ska en täcksida sättas där, eller en vanlig spånskiva som jag får tapetsera. Jag har inte bestämt mig ännu.

Planen för kvällen är att köra iväg en del grovsopor som jag har på altanen på framsidan. Dessutom så ska mitt gamla garage tömmas och det som ska vara kvar ska flyttas till mitt nya förråd. Vi har inte avbokat det ännu, utan om min huvudvärk håller sig borta så fixar vi det idag. Det finns liksom inga andra dagar att göra det...

Nu sänds Lyckochanse på tv. Det är nog det sämsta program jag vet, möjligen näst efter Simpsons. Jag undrar hur många människor det är som ringer in till programmet, och hur liten procent det är som verkligen kommer fram. Just nu är det inget självklart ord, men när det är omkastade bokstäver så är det ju löjligt enkelt. De omkastade bokstäverna är ju snarare som felskrivningar. Tex ordet "felskrivningar" kan vara skrivet "fleskvirnignar" eller nåt liknande. Jag menar, man ser ju det rätta ordet bara genom att titta på det felaktiga.

Nu ska jag gå och brygga kaffe! Jag tänkte dricka kaffe igår, för att bota huvudvärken, men jag kände att jag skulle må illa av kaffe då. Nu känns det som att det skulle göra nytta i alla fall. Kanske ska jag ta lite vaniljglass och hjortronsylt också!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback