Nerräkning?

Nej, trots att A kommer hem om ganska exakt tre dagar, så har jag inte nerräkning. På något sätt har jag nog inte förstått att han verkligen kommer hem. Eller kanske så är det ett inbyggt skydd mot besvikelsen som skulle komma ifall han av någon anledning inte kan komma hem denna gång heller. Men, han kommer hem, inshallah.

Igår var jag faktiskt riktigt produktiv. Ja, inte på jobbet, för huvudvärken infann sig som den gjort varje dag denna vecka. Jag var på behandlning på Previa, men eftersom hon inte lyckas knäcka min nacke, så har jag fortfarande ont. Nu ska jag få prova akupunktur istället. Undrar om det kan få kotan på plats. Troligen inte. Troligen får jag besöka Mr Chiropractor på Södra Skeppsbron innan det här är klart.

Det produktiva var hemma i lägenheten. Jag flyttade en del möbler på plats i vardagsrummet, och flyttade en del kartonger för att göra plats för möblerna. Jag röjde lite i köket och plockade upp några kartonger i hopp om att hitta kaffefiltren. Tyvärr hittade jag inga filter, och således uteblev det till min syster utlovade kaffet.

Tankarna är att jag ska bli ägare av en espressomaskin. Men jag vill inte köpa något billigt krafs, utan en riktig när jag ändå är igång. Tyvärr finns inte slantarna för en sådan just nu. Kanske lika bra. Jag har hört talas om folk som har blivit latteomaner! Det är redan två här på jobbet som har drabbats, och kanske är det smittsamt!

Ikväll väntar ett besök på Läkerol Arena, iklädd röd skjorta och grå kavaj. Det betyder att jag ska jobba. Jag tror att jag jobbar i restaurangen ikväll, men jag är inte säker. Det innebär i så fall att jag står i insläppet till restaurangen och kontrollerar att bara dem med aktuell biljett kommer in.

Nu är det dags att svara igen. Men som sagt, det är bara tre dagar kvar nu...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig du är som fixar och donar hemma. Håll ut , det kommer bli bra när det är klart

2007-01-11 @ 13:32:10
Postat av: Caroline

Duktig du är som fixar och donar hemma. Håll ut , det kommer bli bra när det är klart

Postat av: Caroline

Förresten, dom som är latteberoende? Är det någon man känner? ;)

2007-01-11 @ 13:33:14
URL: http://caroline.blogg.se
Postat av: hannastina

Japp, akta dig för latteberoendet! ;) Jag har en stark dragning till chai lattes (eftersom jag inte dricker kaffe) och med en Starbucks i varje hörn är de svåra att motstå.

2007-01-11 @ 18:07:27
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: Sofia

Ha, jaaa, det kan var så att du känner dem som är latteberoende, Carro! :D

2007-01-12 @ 09:08:38
URL: http://tunisien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback