Ny design

Vintern har klivit ur min blogg för denna gång! Tyvärr glömde jag att spara .css mallen, men å andra sidan så vill jag nog inte upprepa en design i alla fall.

Jag gillar min nya blogg! Den har ju inget årstidsbundet tema, men den har hjärtan, rosa och hibiskus. Tre av mina favoriter.

Jag har inte avlagt några nyårslöften i år, men något jag har i tankarna är att försöka se positivt på de flesta situationer. Livet har verkligen varit emot mig så här i början av året, eller så är det en prövning. Min nacke är ur funktion, och på grund av det så dras jag med huvudvärk var och varannan dag. Jag har gått hos sjukgymnast hos vår företagshälsovård, men idag så sa hon att jag bör uppsöka kiropraktor. Okej. 400 kr per gång, minst tre gånger. Jag har helt enkelt inte råd med det just nu. Jag får uthärda smärtan åtminstone fram till lönen kommer. Jag hoppas att det finns ca 1200 kr ''över'' till kiropraktorbesök.
Men, jag försöker ändå att se framåt, och att se saker och ting ur dess positiva perspektiv.

Idag jobbar jag det värsta pass som finns, nämligen till 21:15. Jag skrev ju om det i förra bloggen. Imorgon börjar jag kl 9:00 så ikväll blir det inget mer än att åka hem och sova. A ska inte sova hos mig inatt har vi bestämt, för det finns liksom ingen tid till att umgås i alla fall. Han kan gott få vara med sina kompisar en kväll istället. Och, jag kan få sova utan snarkningar från min älskling.

Appropå snark. Det måste vara ganska tunna väggar där jag bor, för jag har flera gånger störts av grannens ljudliga snarkningar. Det gör mig galen! När jag sover vill jag ha det TYST! Men jag kan säga att nästan alla andra ljud (som inte är tokhöga) är bättre än snarkningar. Jag klarar inte av att sova när någon snarkar! Så är det bara.

Jag har löst det genom att lägga huvudet i fotändan, för det känns som att snarkningarna, likt basdunk, leds i väggen,in i min sänggavel, till min huvudkudde, till mina öron. Blä!

Kan man klaga på sådant? För snarkningar är sannerligen en störning.

En av mina kollegor berättade här om dagen att hon och hennes sambo spar 1500 kr var per månad, för att uttnyttja till skojjigheter så som resor till exempel. Det är verkligen himla bra att göra så! Nu har inte jag utrymme till att spara så mycket, men kanske, kanske kan jag i alla fall lägga undan 500 kr per månad. Tänk om A kunde göra det samma, så skulle vi kunna åka på någon härlig semester tillsammans kanske en gång om året. Jag vill ju till Thailand, men A har hittills vägrat att åka dit! Jag tror ändå att jag kan övertyga honom med visningar av bilder vid väl valda tillfällen. För vem kan väl säga nej till Thailand när man ser helt underbara bilder därifrån?

Jag vill ju åka till Egypten också, och dit skulle det nog inte vara lika svårt att få med sig A. För dit vill ju  han också åka! Vi får se om vi kan få till någon gemensam resa under år 2007.


I lägenheten går allting mycket, mycket sakta framåt. Det är fortfarande rena rama katastrofen där hemma, men jag trivs! Jag längtar till sommaren, då jag ska ta itu med uteplatsen. Åh, så roligt det ska bli!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul Sofia att du har skaffat dig en klocka på bloggen!!
Snygg design!

Postat av: Caroline

Jag läser det vet du :)
Är du sjuker idag :(
Ska faktiskt försöka uppdatera bloggen under dagen..

2007-01-17 @ 10:29:32
Postat av: Anonym

Så jättefin din nya blogg är, sött!
Hoppas du får fixat nacken snart, synd att det ska va så dyrt att ha ont! Väntar så på bilder från ditt nya hem!
Brita.

2007-01-18 @ 17:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback