Tillknycklad

Eftersom jag under ett par dagar har varit hemma med gräslig huvudvärk, så ringde jag idag till chiropractor Niclas Carlsson. Jag fick tid redan idag, så nu har jag varit och blivit knäckt i alla möjliga lägen. Behandlingen varade i 20 minuter allt som allt och kalaset kostade 500 kr! Svindyrt! Men värt varenda krona om jag blir bra. Det gör ju fortfarande ont i nacken, men det är ju helt normalt. Jag får ge det några dagar för att se om det hjälpte. Det känns i alla fall lättare att röra nacken, och det är ju positivt.

Jag skulle vilja boka tid för helkroppsmassage också, men jag får nog betala alla räkningar först och se om lönen räcker till ytterligare behandlingar eller inte.

Huvudvärken har hållt sig borta några timmar kvällstid, så därför har jag sett en hel del avsnitt av Sex and the city. En helt fantastisk serie, men det visste jag ju redan. Trots att jag har följt serien genom åren, så är det en del avsnitt som jag inte tidigare sett. Just nu har Carrie och Aidan precis gjort slut på grund av Carries otrohet med Mr Big. Minns att jag tyckte att det var sorgligt och tråkigt första gången jag såg det. Jag tror att Carrie hade kunnat bli lycklig med Aidan. Det tror jag fortfarande, men eftersom att jag vet hur hela serien slutar, så tycker jag att det är bra som det blir. Det senaste avsnittet jag såg, var det med en hysterisk Matthew McConaughey. Han är vansinnigt snygg, men i Sex and the city så var han mest pinsam. För övrigt så måste jag säga att den tidige Mr Big har många likheter med någon jag känner mycket väl.

Appropå serier så provade jag att tanka igår. Tidigare hade jag ju toksnabbt bredband, vilket gjorde att det tog ca 30sek till 2 min att tanka ett avsnitt av en serie. Om det tog 2 min så kändes det ju som att det tog jättelång tid! Efter lite letande så hittade jag någon med BBB att tanka ifrån, och det gick då på ca 10 min med ett avsnitt. Jag gissar att denne hade 100 Mbit/s eftersom jag kom upp i ganska hög hastighet. Jag hittade ingen med Gavle som det gick lika fort med. Högintressant! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback