Jag älskar semester!

De som känner mig skulle nog kunna tro att jag ligger och slappar nu när jag har semester. Jag kan säga att det kunde inte vara mer fel! Jag har hållt på ute i trädgården i två dagar, och dessutom städat en hel del inne. Jag är inte klar med något av det, men på god väg både ute och inne.

Jag har klippt gräs (sommaräng...), trimmat, krattat, kört iväg med massor av skottkärror gräsklipp och tistlar, planterat rabarber ,sprutat ogräsmedel där det behövdes, varit och köpt blommor och jord till baksidan, städat en massa inne, tvättat, bakat paj, osv osv osv.

Full fart från förmiddag till kväll! Och, jag älskar det!! Det är det här som är livet! Tid för att göra det man vill och slippa vara helt slut på kvällarna på grund av jobbet. Antingen så borde jag se mig om efter ett annat jobb, eller så tar jag chansen och provar på livet i Tunisien.

Kram, Sofia


Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Tror nog du skulle kunna finna dig väl tillrätta med ett nytt liv i Tunisien ;) Du verkar inte ha svårt att finna sysselsättning o det är nog det som är förutsättningen.
Kramar

Postat av: Sofia

Precis, Elisabeth! Sysselsättning kan jag hitta lätt! :D Här hemma är problemet äckliga råtter, paddor, spindlar osv... där är problemet JÄTTERÅTTER och skorpioner... huuuuuuh... Råtter kommer jag aldrig nånsin att vänja mig vid, så jag hoppas att dom inte vill vara vid vårt hus. :S
Kramar!

2007-07-18 @ 22:55:16
URL: http://tunisien.blogg.se
Postat av: AnnaSv

Vad skönt att du verkar ha hittat ny energi! Det måste vara härligt att fixa hemma när man själv vill och inte måste. Spännande om du ska prova på livet i Tunisien! ;)
Kram,
AnnaSv

2007-07-19 @ 12:27:52
Postat av: Sofia

Ja, det är himla härligt med denna energi!! Tyvärr så har jag idag börjat tänka ''åh, nej, snart ska jag jobba igen''. Men fortfarande så är det hela 11 dagars ledighet kvar! (börjar nämligen med ledig dag på måndagen...)

2007-07-19 @ 21:12:57
URL: http://tunisien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback