Semester

Egentligen så börjar väl inte min semester förrän imorgon, men jag föredrar att se det som att semestern började i fredags 16:15. Tyvärr så avslutade jag tiden innan semestern med att vara sjuk, men det är ju sånt som händer! Nu är magen sig lik igen i alla fall. Skönt!

Idag har jag lite städdag. Jag bestämde redan igår att jag skulle ha städdag idag. Jag kommer att ha städdag imorgon också. Skynda långsamt så att säga.

Än så länge har jag bara städat hallen och burit ut sopor. Jag har MASSOR av skor! MASSOR! Egentligen så borde jag börja lite baklänges, och stöka till innan jag städar. Men jag gör inte det. Med att stöka till menar jag att släpa ut en massa kläder från klädkammaren och bära ut i förrådet. Fast det orkar jag inte. Och inte kan jag göra det heller. Jag är helt enkelt usel på att rensa ur kläder. Egentligen så skulle jag kunna rensa ur det mesta som finns i klädkammaren idag. Inte allt. Men det mesta. Jag har nämligen ca tre blå IKEAkassar fulla av nytvättade kläder. Såna kläder som jag använder. Eftersom de inte riktigt får plats i klädkammaren, så blir de rena kläderna liggandes i IKEAkassarna till jag använder dem. Sen så läggs de i tvättkorgen, för att återigen hamna i de blå IKEAkassarna och bäras ut till tvättstugan.

Så kanske, kanske, ska jag hämta banankartonger och lägga ner i alla fall hälften av alla kläder som finns i klädkammaren och bära ut i förrådet. Ja, kanske. Jag ska nog ta ett foto på min klädkammare nu, så att det finns en förebild. Fast det är ingen riktig förebild. Jag fixade faktiskt till där hyffsat för några månader sedan. Men, det var ju då. Nu är ju nu.

Så, nu har jag fotat! Om jag får för mig att städa där inom de närmsta dagarna, så lovar jag att lägga ut både före- och efterbilder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback